Český soukromý dopravce Leo Express dostal od polského drážního úřadu povolení provozovat spojení mezi česko-polskou hranicí a hranicí Polska s Běloruskem. Informoval o tom internetový portál Onet.pl. Firma o vstup na polskou železnici usiluje několik let, mimo přímých vlaků z Prahy do Varšavy a Katovic, kde chce vytvořit konkurenci Českým drahám, má zájem také o další města.

Vlaky cestou od české hranice budou zastavovat například v Katovicích, Sosnowci, na třech nádražích ve Varšavě, Mińsku Mazowieckém a Terespolu na polsko-běloruské hranici. Povolení platí na dobu pěti let. Podle vyjádření dopravce Leo Express, jedná se zatím o plán na zavedení také vnitrostátních spojů. Polský trh je velký, a cítíme zde potenciál růstu v počtu přepravených osob, uvedla firma.

Onet.pl uvádí, že vstupu Leo Expressu na tuto trať se obávala zejména polská státní společnost PKP Intercity, která má strach, že přijde o část cestujících, a tím také o část příjmů. Uvedla, že aby si udržela zákazníky, bude nucena zavést slevové akce na jízdenky a vyslat na trasu lepší vlakové soupravy.Polsko je totiž mimo Česka, Slovenska a Německa, jednou z posledních zemí kam liberalizace nemá moc otevřené dveře, spíše naopak.

Leo Express jezdí v Polsku do Krakova nebo Vratislavi, před časem získal od polského drážního úřadu povolení pro trasu mezi Prahou a polsko-ukrajinskou hranicí. Začátkem prosince dopravce požádal o otevřený přístup na důležitou trať mezi Krakovem a Varšavou. Vnitrostátní černozlaté vlaky tak chtějí konkurovat státem ovládané PKP.

Polský trh je zajímavý v mnoha ohledech pro zahraniční dopravce, bohužel zatím jev v Cargo. Polská železniční síť je už několik let působištěm i mateřského koncernu Deutsche Bahn nebo ČD Cargo a ÖBB Cargo, operuje zde i řada menších nákladních dopravců z Německa nebo z Česka.

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na