Železniční dopravce LEO Express zahájil prodej jízdenek do svých spojů, které by v pilotním provozu měly začít jezdit na trase mezi Prahou a Ostravou od 7. listopadu 2012, pokud splní všechna kritéria daná Drážním úřadem. LEO Express zároveň představil svůj inovativní koncept pohyblivých cen pro každého.

Podle majitele společnosti Leoše Novotného cena jízdného se bude lišit podle odjezdového času vlaků a předstihu, s jakým si cestující jízdní doklad koupí. Nejlevnější jízdenky v ekonomické třídě by měly stát od 137 Kč. Průměrná cena jízdenky Leo Express je zhruba stejná jako u konkurence. „Ti, co mají možnost jet v jiný čas, než je čas špičkový, budou moci jezdit levněji,” uvedl Novotný.

Cena jízdenek se tak bude odvíjet od poptávky cestujících. Ti co přijdou dříve, budou moci vybírat z lacinějších nabídek. Společnost se při vytváření rezervačního systému inspirovala v letectví, obdobně podle Novotného fungují rezervace u německé Lufthansy. Konkurenční České dráhy i RegioJet jezdí na stejné trase za 295 korun u obyčejného jízdného. Obě společnosti ale nabízí slevy za včasný nákup. Nejlevnější jízdenka u národního dopravce koupená přes internet (Sporo Ticket) s několikadenním předstihem vyjde na 230 korun a pro držitele věrnostní karty na 220 korun.

Obdobně RegioJet patřící majiteli Student Agency Radimu Jančurovi nabízí prostřednictvím kreditové jízdenky omezený počet sedadel za 210 korun. Proti tomu cena jízdenky v pendolinu vyjde na 395 korun. Podle Novotného lidé v Česku využívají vlaky velmi málo. Průměrný Čech vlakem ročně ujede 600 kilometrů, zhruba polovinu ujetých kilometrů, které ročně jezdí obyvatelé sousedního Rakouska. Postupným zvyšováním úrovně železniční dopravy, se do budoucna podaří těmto hodnotám i v Česku, dodal šéf nového železničního dopravce.

LEO Express kromě provozu na trati mezi Prahou a Ostravou chystá vstup na další dálkové tratě v Česku, zejména z Prahy do Českých Budějovic a na trať mezi Prahou a Chebem. Do nákupu a vybavení vlaků chce LEO Express v příštích pěti letech investovat 7,25 miliardy Kč.

{snippet 100}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments