České aerolinie (ČSA) v pátek naposledy vypravilo své pravidelné linky z Prahy do Ostravy a Bratislavy a také slovenskou vnitrostátní linku mezi Bratislavou a Košicemi. Důvodem zrušení je podle dopravce nedostatek vhodných letadel pro tyto lety. Pokračovat tak bude pouze přímý spoj Praha–Košice.

ČSA dosud na linkách využívaly tři pronajaté letouny ATR 42, kterých se však dopravce rozhodl zbavit a po skončení pronájmu je vrátí jejich majitelům. Větší stroje, které mají ČSA ve své flotile, na linky nasazovat nechtějí.

ČSA na vnitrostátní linky v době společného státu se Slovenskem, nasazovalo svá proudová letadla zakoupemná v SSSR. Praha – Poprad, Praha – Bratislava – Košice a Karlovy Vary – Praha.

„Nasazovat na obě linky proudová letadla s větší kapacitou z flotily koncernu nedává totiž z ekonomického hlediska smysl. Ani jedna z linek nemá pro toto využití obchodní potenciál ani předpoklad dalšího růstu poptávky,“ uvedl mluvčí společnosti Daniel Šabík.

ČSA se podle něj budou zaměřovat na linky, které bude možné provozovat jednotnou flotilou letadel. Dopravce bude v příštích letech využívat letadla Boeing 737–800 patřící mateřské společnosti Smartwings.

Na lince do Ostravy dosud ČSA nabízely až čtyři lety týdně, o jednu frekvenci týdně méně pak měla linka do Bratislavy. Spoje po příletu do Bratislavy pokračovaly do Košic a zpět. Spoje z Prahy do Bratislavy byly první pravidelnou linkou v historii ČSA, kterou uvedly do provozu po svém vzniku v roce 1923.

České aerolinie (ČSA) vykázaly v roce 2017 zisk 267 milionů korun, což je meziročně o 9,7 procenta více. Tržby z prodeje výrobků a služeb stouply na devět miliard korun, což je zlepšení o víc než miliardu korun, vyplývá z výroční zprávy firmy uveřejněné v obchodním rejstříku. ČSA předloni zvýšily počet přepravených pasažérů meziročně o sedm procent na 2,9 milionu lidí.

Podle zprávy se v roce 2017 pozitivně na hospodaření společnosti projevilo například zavedení nových cenových balíčků, které tuzemský dopravce zavedl na konci předchozího roku. Dopravce v jednotlivých balíčcích nabízel různé služby pro cestující, přičemž podle společnosti tento systém podpořil mimo jiné i prodeje doplňkových služeb.

SOUVISLOSTI  Pražská taxikářská mafie má další negativní zářez, nelze ale paušalizovat. Městu UBER vadí, vypořádat se nedokáže ani s klasickým taxi

Vedle toho rostla poptávka na trzích, které jsou pro ČSA strategicky důležité. Největší meziroční nárůst výnosů z dopravy dopravce zaznamenal na ruském trhu (o 30 procent) a ukrajinském trhu (o 35 procent). ČSA proto v roce 2017 posílily spoje do těchto zemí o další frekvence.

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na