BERLÍN – NĚMECKO
Německá železniční společnost Deutsche Bahn, pod kterou spadají i na tři desítky dceřiných dopravních a logistických firem, oznámila stagnaci zisků za první tři čtvrtletí tohoto roku. Firmu tlačí ke zdi stále sílící autobusová doprava, které v roce 2014 nadělila spolková vláda zrušení zákona o ochraně železniční dopravy v Německu, ten platil od roku 1960.
Dálková autobusová doprava prakticky v Německu po pět desetiletí neexistovala, a Němci se tak za poslední dva roky učí využívat právě tuto individuální dopravu. Snižování zisků celé skupiny DB vede k nutnosti šetřit, a začátkem tohoto týdne to ukázalo hlavně vedení.
Dědci z vedení DB, i z doby parního provozu
Počet členů představenstva se nově změní z osmi na šest, a centralizované bude i klíčové rozhodování pro mateřskou skupinu v Německu a v Beneluxu, kde DB také působí. Nově se přesune do jedné budovy v Berlíně z Frankfurtu nad Mohanem.
Řada starších členů představenstva tak odejde předčasně do důchodu, a DB na jejich pozice nebude vyhlašovat výběrové řízení. V mnoha případech se jedná o lidi, jako Karl-Friedrich Rausch, který svojí pozici zastával plných 37 let. Deutsche Bahn je dlouhodobě kritizována v otázce obsazenosti klíčových pozic lidmi staršího věku, kteří dle průzkumu FAZ.net, nejsou schopni svižně a produktivně reagovat na trendy nové doby.
Do konce roku by měl z vedení DB odejít i Richard Lutz, kterého média v mateřském Německu řešila hlavně díky podivným nákupům zahraničních autobusových dopravců, což je především případ z České republiky, kde DB převzalo 75 procent autobusové dopravy ve veřejném zájmu – tedy dopravy, kterou platí občané ze svých daní. Lutz tak použil finance určené pro obnovu a renovace tratí, k nákupu některých dopravců mimo Německo.
Centralizované od ledna 2016 tak budou i správa údržby nádraží a energetika. Nově se začlení pod dceřinou společnost DBNetz, která se stará o provoz vlaků v celé síti. Samotná centrála pak chce ještě v tomto roce ušetřit 610 milionů EUR, tedy bonusy, které v příštím roce svým manažerům neplánuje vyplácet. V každém dalším roce, tedy až do roku 2020, plánuje snížit náklady ve vedení o 700 milionů EUR.
Z vedení DB odejde i matador v počtu odpracovaných roků, Vollker Kefer. Keffer u DB pracuje už 52 let, a stál hlavně za sjednocením a implementaci tzv. východní části Německa po sjednocení do DB koncern AG v roce 1991.
{snippet 101}
- Autobusy v Německu drtí železniční konkurenci. Komplikace začíná mít také Hamburg – Köln Express
- VIDEO: Autobusy v Německu drtí železniční konkurenci. Komplikace začíná mít také Hamburg – Köln Express
- České dráhy spouští dlouho očekávanou mobilní aplikaci “Můj vlak”. Víceúčelová aplikace zasazuje tvrdý úder konkurenci
- Student Agency musí zaplatit pokutu za dominantní postavení. Dopravce žlutými autobusy záměrně likvidoval konkurenci
{snippet 100}
- Deutsche Bahn chce nakupovat vlaky i náhradní díly v Číně
- Německá superstávka zahýbe mírně ekonomikou. Deutsche Bahn odhaduje ztráty přes půl miliardy EUR
- Deutsche Bahn těží z kartelu leteckých Cargo přepravců. Ti musí platit pokuty
- INNOTRANS 2014: Mohutný PESA Link na veletrhu zaujal. Díky referencím od Deutsche Bahn, zamíří další dodávky do Itálie a Rumunska
- Dráhy zmodernizují vagony pro dálkovou dopravu. Připravují se tak na upevnění spolupráce s Deutsche Bahn
- Železniční dopravci kritizují monopolní postavení Deutsche Bahn. Ta stále vlivem v Evropě roste
- Deutsche Bahn ze spolupráce s firmou RegioJet couvají. Německý dopravce preferuje stále České dráhy