Novinky ve vlakovém jízdním řádu pro rok 2019 v Kraji Vysočina

0

V neděli 9. prosince 2018 začne platit nový jízdní řád pro rok 2019. Na základě požadavku objednatele, Kraje Vysočina, je v porovnání se současným jízdním řádem rozsah regionální dopravy mírně navýšen. Na většině tratí dochází pouze k drobným úpravám. Nový jízdní řád bude platit do soboty 14. prosince 2019.

Regionální vlaky v Kraji Vysočina ujedou v období platnosti nadcházejícího jízdního řádu celkem 4,110 mil. vlakových kilometrů. České dráhy vypraví na Vysočině v pracovní dny v průměru 382 regionálních spojů, o sobotách 259 a nedělích 245, což představuje v průměru 345 vlaků denně. Jízdní řád 2019 byl na Vysočině podle dohody s Krajským úřadem a zástupci obcí koncipován konzervativním přístupem, bez zásadních změn (vyjma trati 238).

Pozitivem nového jízdního řádu 2019 na území Kraje Vysočina je, že rozsah regionální dopravy zůstal nezměněn, dokonce je mírně navýšen,“ zdůraznila Lenka Horáková, ředitelka Regionálního obchodního centra v Jihlavě.

Nejvýznamnější změny v regionální dopravě na Vysočině

Hlavní změnou je úprava koncepce na trati 238 v relaci Havlíčkův Brod – Ždírec nad Doubravou – hranice kraje (– Pardubice) a zpět. Jedná se o rozšíření rozsahu dopravy v traťovém úseku Havlíčkův Brod – hranice kraje, které je v souladu s připravovaným projektem Veřejná doprava Vysočiny.

Změny v regionální dopravě na jednotlivých tratích Kraje Vysočina

Na všech provozovaných tratích v Kraji Vysočina vyjma tratě 238 se koncepce jízdního řádu nemění a dochází jen k drobným úpravám (minutovým posunům, případně korekcím datových omezení).

Trať 212 Světlá nad Sázavou – Ledeč nad Sázavou – Čerčany

  • Dopolední vlak z Čerčan do Ledče nad Sázavou (Os 9225) přijede do Ledče nad Sázavou o 23 minut později, nově s odjezdem z Čerčan v 7:33 a příjezdem do Ledče nad Sázavou v 9:41. Změna je vyvolána požadavkem na posun vlaku na území Středočeského kraje.
  • Časové polohy a datová omezení ostatních vlaků se nemění.

Trať 238  Havlíčkův Brod – Ždírec nad Doubravou – Pardubice

  • Na této trati dochází k celkové změně koncepce na území Kraje Vysočina a výraznému navýšení objednávky v traťovém úseku Havlíčkův Brod – hranice kraje a zpět, které je v souladu s připravovaným projektem Veřejná doprava Vysočiny. Dochází k navýšení počtu vlaků a zahuštění dopravy na cca hodinový interval v průběhu celého dne vyjma dopoledního sedla (dvouhodinový interval).

Tratě, na kterých na území Kraje Vysočina nedochází k žádné změně a počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění:

  • trať 224 Horní Cerekev – Pelhřimov – Tábor,
  • trať 225 Havlíčkův Brod – Jihlava – Horní Cerekev – Počátky-Žirovnice,
  • trať 227 Kostelec u Jihlavy – Telč – Slavonice,
  • trať 230 Havlíčkův Brod – Světlá nad Sázavou – Kolín,
  • trať 237 Havlíčkův Brod – Humpolec,
  • trať 240 Jihlava – Třebíč – Brno,
  • trať 241 Okříšky – Moravské Budějovice – Znojmo,
  • trať 250 Havlíčkův Brod – Žďár nad Sázavou – Křižanov – Brno,
  • trať 251 Žďár nad Sázavou – Nové Město na Moravě – Tišnov,
  • trať 252 Křižanov – Velké Meziříčí – Studenec.

Významné plánované výluky

Správa železniční dopravní cesty plánuje rozsáhlé výluky na tratích 212 Světlá nad Sázavou – Čerčany a 240 Brno – Jihlava s nutností náhradní autobusové dopravy podle výlukových jízdních řádů.

Wi-Fi ve vlacích

Podle zadání objednatele byla do vozidel řady 841 RegioSpider instalována Wi-Fi.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments