Odcházející šéf firmy Škoda Auto bude mít jistě čistou hlavu, ten nový, z Jihoafrické republiky, nastupuje v nelehké době. Foto: Magzine.cz

Automobilce Škoda Auto v srpnu meziročně klesl odbyt o 6,8 procenta na 82 100 aut po červencovém nárůstu o 5,6 procenta. Oznámil to v pátek mateřský koncern Volkswagen. Automobilový trh v letošním roce výrazně zasáhla koronavirová krize.

Červenec byl letos zatím jediným měsícem, ve kterém Škoda Auto zaznamenala meziroční nárůst odbytu. V období od ledna do srpna odbyt Škody Auto klesl o 24 procent na 617 300 vozů.

Celý koncern Volkswagen za prvních osm měsíců roku dodal zákazníkům 5,57 milionu vozů, což je o 21,5 procenta méně než ve stejném období loni. V samotném srpnu odbyt koncernu meziročně klesl o 6,6 procenta na 792 200 aut, zatímco v červenci se snížil pouze o 0,2 procenta.

Koronavirová krize měla v automobilovém sektoru negativní dopad na poptávku i na výrobní aktivity. Škoda Auto koncem dubna obnovila výrobu ve svých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a ve Vrchlabí. Odstávka kvůli pandemii způsobené novým koronavirem trvala téměř šest týdnů.

Provozní zisk Škody se v pololetí propadl téměř o tři čtvrtiny na 228 milionů eur (zhruba šest miliard Kč) z 824 milionů eur před rokem. Tržby klesly o více než čtvrtinu na 7,5 miliardy eur.

Škoda Auto vyrábí automobily také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. Působí na více než 100 trzích.

Firma loni dodala do celého světa 1,24 milionu aut a má skoro 39 000 zaměstnanců, z toho v České republice téměř 34 000 lidí. Škoda je nejprodávanější značkou na českém trhu.

Skupina Volkswagen zahrnuje vedle Škody také řadu dalších značek. Kromě vlajkové značky Volkswagen jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments