Napájení tramvajových linek jižní části Olomouce je díky dokončené modernizaci takzvané měnírny ještě spolehlivější. Dopravní podnik města Olomouce (DPMO) do její rekonstrukce a zvýšení výkonu investoval s pomocí evropských dotací 18,2 milionu korun.

Podnik aktuálně provozuje sedm měníren. Opravené zařízení na třídě Kosmonautů je klíčové pro zajištění tramvajového provozu v jižní části Olomouce.

Po rekonstrukci se tak podle technického náměstka DPMO Petra Kocourka výrazně snížilo riziko výpadků dodávek elektrického proudu do trolejového vedení na třídě Kosmonautů i v přednádražním prostoru. Ten patří mezi olomoucké důležité dopravní uzly.

„Vyměněna byla celá technologie měnírny, zejména napaječe, měniče, usměrňovače a dva kusy transformátorů,“ uvedl Kocourek, podle něhož investice zlepší provoz tramvají nejen na třídě Kosmonautů, ale také v prostoru u hlavního nádraží. A to i při výlukách v historickém centru, kdy po této trati jezdí více tramvají.

Modernizovaná měnírna zároveň zvýší dodávky elektrické energie i pro novou tramvajovou linku z centra Olomouce na lidnaté sídliště Nové Sady. Podle zástupců města bude zároveň pojistkou proti případnému energetickému výpadku.

Olomoucký dopravní podnik v roce 2016 přepravil 54,7 milionu lidí, stejně jako v roce 2015, kdy se ve městě zastavil několikaletý pokles počtu cestujících v tramvajích a autobusech městské hromadné dopravy. DPMO, jehož stoprocentním vlastníkem je město, předloni provozoval 68 tramvajových vozidel a 77 autobusů. Údaje za loňský rok zatím nebyly zveřejněny.

SOUVISLOSTI  Po Středočeském kraji a Praze, nejsou řidiči ani na olomoucku. Arriva hledá v zahraničí

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zadejte své jméno zde