V Pardubickém kraji by v budoucnu mělo jezdit víc menších meziměstských autobusů. V regionech je hodně linek, které nejsou dostatečně naplněné cestujícími. Podobný model funguje již v západních a jižních Čechách. Mikrobusy jezdí take v převážné časti Bavorska u našich sousedů.

Pardubický kraj je přesvědčen, že deset procent malých autobusů je minimum, s kterými by regionální části dokázal dopravce obsloužit. Nabídneme jim takové zoběhování, že linky pro ně nebudou ztrátové,” řekl Dušek, iniciátor změn v Pardubickém kraji. Kraj si regionální oblsužnost u dopravců objednává a dotuje ji. Autobusy s menší kapacitou cestujících by najezdily ročně 50.000 až 60.000 kilometrů, což by dopravce bylo výhodné.

Malé autobusy jsou vhodné do oblastí, kde je stále menší počet cestujících. Vozový park se podle toho snaží Arriva (dřívé Veolia) strukturovat už od roku 2001. Kraje si teď víc začínají říkat své požadavky. Dřív chtěli jen přepravit cestující z bodu A do bodu B,” řekl ředitel dopravní společnosti Arriva Východní Čechy Jindřich Poláček.

Dopravce nedávno představil tři malokapacitní autobusy a další dva menší vozy pořídí ještě letos. Podle Poláčka mají nižší pořizovací cenu a jsou i úspornější v provozu. Pardubický kraj nyní připravuje nový integrovaný dopravní systém. Od září chce s půlročním zpožděním spustit systém elektronických karet, který bude kompatibilní pro všechny regionální autobusové i vlakové spoje.

Cestující může využít kartu jako elektronickou peněženku, ale zároveň jako přestupní jízdenku, systém zároveň umožňuje množství slev nejen pro žáky, ale i pro seniory.

Hejtmanství se všechna volební období snaží optimalizovat regionální dopravu. Loni byl překročen limit na dopravní obslužnost o 80 milionů korun a náklady vystoupaly na zhruba 850 milionů korun. Zvýšení způsobil růst cen pohonných hmot i nárůst objednané přepravy nad rámec zadání kraje. Vedení hejtmanství proto vypovědělo společnosti Oredo, kterou vlastní společně s Královéhradeckým krajem, část kompetencí.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1661-pardubicky-kraj-chce-na-nekolika-linkach-prosadit-mikrobusy-maji-mensi-kapacitu-ale-ekonomicky-provoz{/qrcodegenerator}

“Oredo dělalo pro oba kraje technologii jízdních řádů a koordinaci dopravy. Od srpna bude tuto činnost koordinovat náš odbor dopravy. I v Královéhradeckém kraji se chystají tuto činnost vypovědět. V Oredu zůstane pouze integrovaný odbavovací systém hrazený z evropských dotací,” řekl Dušek.

{snippet 101}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments