Od 1. září se v Olomouci odehrají další změny jízdních řádů městské hromadné dopravy. Týkají se autobusových linek 14, 15, 25, 28 a 31. Největší z nich se uskuteční v rámci linky číslo 28. Ukončení smluvních vztahů s obchodními centry pak městu rozváže ruce pro další posilování spojů v budoucnu, uvedli zástupci olomoucké radnice.

„Na základě návrhu obyvatel Slavonína a Nedvězí, stejně jako komisí městských částí posílíme spojení do Horního Lánu. Celkem se jedná o pět párů spojů, a to jak ve směru ze Slavonína, tak z Nedvězí, aby se k centru dostali cestující z obou městských částí,“ uvedl primátor Olomouce Antonín Staněk (ČSSD).

Hromadná integrovaná doprava v Olomouckém kraji doznala jiných změn teprve nedávno. Od 10. června zde totiž platí nové jízdní řády. Některé linky se díky nim upravily tak, jak na ně byli lidé zvyklí v předcházejícím roce.

Další změny autobusových linek v Olomouci
Ranní linka číslo 14 pojede ve 4:55 už od Hlavního nádraží a odpolední spoj v 16:38 bude veden až k Aholdu.

Podle požadavků komise městské části Droždín jsou navrženy také úpravy u večerních spojů linky číslo 15 po 20. hodině a autobusy s číslem 25 budou ráno vyjíždět dříve.

V případě linky 31 bude o tři minuty uspíšen spoj z 14:36, nově na 14:33 z Hlavního nádraží. Další malé úpravy v jízdních dobách vychází z oběhu vozidel.

„Zároveň k poslednímu dni v roce město ukončí tři smlouvy s obchodními centry Globus, Haná a Kaufland, které přispívají na provoz autobusových linek. Vzhledem k rostoucím obytným zástavbám v okolí nákupních center a množícím se požadavkům cestujících na četnější dopravní obslužnost bude vypovězení smluv znamenat, že město bude využití a nasazení těchto linek určovat samo,“ vysvětlil primátor Staněk.

Olomoucký KIDSOK vede nová ředitelka

V Olomouckém kraji se v červnu změnilo vedení tamní firmy KIDSOK (Koordinátor Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje), který se stará o dopravní obslužnost. Ředitelkou společnosti se stala Kateřina Suchánková.

SOUVISLOSTI  Studenti a senioři ve Středočeském kraji mají autobus zdarma. Populismus, zlobí se opozice

Jejího dlouholetého předchůdce Jaroslava Tomíka odvolala krajská rada na začátku letošního roku, a to kvůli novým jízdním řádům linkových autobusů. Ty v Olomouckém kraji začaly platit 1. ledna. Hned po Novém roce si však na ně stěžovalo mnoho cestujících. Na problémy s autobusovou dopravou upozornila také olomoucká radnice.

Lidé se pozastavovali například nad tím, že autobusy přijíždějící do Olomouce ve směru od Hluboček, Doloplaz a Velké Bystřice zastavovaly jen na autobusovém nádraží a nejezdily až k vlakovému. Některým cestujícím vadilo, že příměstské spoje už nejezdí po všech zastávkách ve městech jako dosud nebo že děti z Konice a okolí budou do školy místo autobusem jezdit vlakem. Tomík tyto změny zdůvodnil snahou zvýšit efektivitu dopravního systému či omezenou kapacitou prostoru před hlavním vlakovým nádražím.

Jízdní řády linkových autobusů v Olomouckém kraji byly v lednu a únoru postupně upraveny a většina kritizovaných nedostatků odstraněna. Podle vedoucí oddělení dispečerského řízení KIDSOK Lenky Zajíčkové bylo nejvíc problémových míst zejména na Hranicku, Prostějovsku a Přerovsku.

Dopravu cestujících v Olomouckém kraji zajišťují čtyři autobusoví dopravci, Dopravní podnik města Olomouce a České dráhy. Olomoucký kraj za prokazatelnou ztrátu, což je rozdíl mezi náklady a výnosy z jízdného, platí železničním a autobusovým dopravcům 900 milionů korun ročně.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zadejte své jméno zde