Nízkonákladový letecký dopravce Wizz Air ruší po šesti letech linku z Brna do Eindhovenu létající dvakrát týdně. Naposledy odstartuje s koncem letního letového řádu 28. října. Mluvčí letiště Kateřina Pichalová uvedla, že důvod zrušení nezná. Kraj se snaží s dopravcem ještě jednat, za jakých podmínek by mohla linka dále existovat. Mluvčí dopravce Sorina Ratzová sdělila, že kapacita linky bude převedena na jinou s vyšší poptávkou.
{loadmodule mod_banners,Banner 468 x 60}
{loadmodule mod_bw_social_share,BW Social Share}
A to i přes to, že podle mluvčí kraje Moniky Brindzákové je vytíženost letadel 75 až 80 procent. Další dvě nízkonákladové linky do Londýna mívají vytíženost vyšší. „Neustále vyhodnocujeme vytíženost nejpopulárnějších tras a služeb tak, abychom mohli nabídnout nejnižší možné ceny. Kapacita rušeného spojení bude převedena na spoje s vyšší poptávkou včetně minulý týden oznámené linky z Prahy do izraelského Ejlatu,“ uvedla Ratzová.
Společně s Mnichovem tak Brnu zůstanou pouze tři pravidelné linky. Do Londýna létá na letiště Stansted Ryanair a na letiště Luton Wizz Air. Do Mnichova létá společnost bmi regional spojená s německou Lufthansou.
Linku do Eindhovenu dopravce zavedl na konci roku 2011, avšak od té doby brněnské letiště s výjimkou Mnichova pouze ztrácelo. Mělo spojení s Prahou, Moskvou, italským Bergamem či španělskou Gironou. Ještě více tak bude letiště závislé na charterových linkách, které v letní sezoně dopravují turisty na dovolenou především do Středomoří a k Černému moři.
Loni letiště odbavilo 418 tisíc cestujících, což bylo nejméně od roku 2011. Letos očekává okolo 480 tisíc. I přes nízký počet pravidelných linek je po Praze v Česku letištěm, které odbaví nejvíce lidí, tedy i více než Ostrava, Karlovy Vary či Pardubice.
{loadmodule mod_banners,Banner 480 x 300}