Od roku 2009 klesl počet vozidel odtažených v Praze ze zhruba 68 tisíc na loňských necelých 20 tisíc. Vyplývá to ze statistik Správy služeb hlavního města Prahy (SSHM), která má odtahy na starosti. Na celkovém počtu se dlouhodobě nejvíce podílejí odtahy ze zón placeného stání, jejich množství však postupně klesá. Naopak stoupá počet odtažených aut kvůli blokovému čistění. Podle zákona musí v těchto případech SSHM vozidla vracet na místo, kde byla zaparkovaná.
Odtahy zajišťuje z více než poloviny SSHM, na zbytek město najímá soukromou firmu. Podíl správy služeb se postupně zvyšuje, s ohledem na celkový pokles odtahů však podle ředitele SSHM Bohdana Frajta nebudou nutné další investice. „V blízké budoucnosti neočekáváme žádný dramatický nárůst počtu odtahů, a proto žádné nové investice do odtahových vozidel a souvisejících činností neplánujeme,“ sdělil.
Podle Technické správy komunikací (TSK) zajišťující pravidelný úklid ulic se i přes celkových pokles odtahů každoročně zvyšuje počet vozů, které řidiči včas nepřeparkovali z čištěných komunikací a bylo nutné je odstranit.
Letošní jarní čištění začalo 3. dubna a podle mluvčí TSK Barbory Liškové vzrostl počet odtahů od roku 2015 o polovinu. Podle zákona musí město auta vracet na místo, kde bylo zaparkované. Provinilec však za dočasný odtah zaplatí minimálně 1300 korun. Kromě jarního termínu se ulice čistí i na podzim.
Řidič odtaženého auta zaplatí za normálních okolností za odvoz auta na odstavné parkoviště 1900 korun. Asi polovinu dostane soukromá firma, pokud správa služeb její auta využije. Platí se i každý den stání na hlídaném parkovišti.
Protože počet odtažených aut výrazně klesá, město část odstavných parkovišť přeměnilo na P+R parkoviště. Konkrétně jde o plochy na Kotlářce v Praze 5, v Písnici v Praze 4 a na Zahradním Městě v Praze 10. Nejsou však u metra a řidiči je skoro nevyužívají.