CENA ZA RISK | Čáslavská policie začala bez pardonu pokutovat lidi přecházející koleje na tamním nádraží. Lidé si tak zkracují cestu z vedlejšího nádraží na to hlavní. Za jediný den padlo 86 pokut. Přecházením kolejí riskují denně desítky lidí, mnohdy navíc svým riskováním ohrožují i samotné lidi ve vlaku.

Lidský život sice nelze ekonomicky porovnávat se ztrátou způsobenou zastavením dopravy na železnici, nicméně za první čtvrtletí letošního roku přišlo o život vlivem střetu vlaku s osobou – nejvíce lidí v novodobé historii České železnice. Dráhy a policie připravují další akce, nikoliv preventivního charakteru, ale represivního. Udělované pokuty na nádraží v Čáslavi jsou krajním řešením, lidé se ale nechtějí poučit a riskují dále, dodal mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.

Policie v Čáslavi rozdávala sice symbolické pokuty sto korun, ale v dohledné době se pokuty zvýší. V Čáslavi navíc zemřelo v posledních pěti letech vlivem střetu vlaků s osobami nejvíce lidí v regionu. V posledních pěti letech zemřelo přímo na nádraží šest osob, ačkoliv se toto číslo nezapisuje do republikových statistik jako celkové, letošní leden byl pro Českou železnici nejtragičtější – zemřelo na ni za jediný měsíc 22 osob. Více v článku: Za leden zemřelo při střetu vlaku s člověkem 22 osob. Lidé stále více riskují

Železnice je navíc pro řadu lidí i vhodným sebevražedným způsobem jak ukončit svůj život, kdy tento způsob srážky vlaku s člověkem neblaze statistiky přiživuje.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1929-policie-na-caslavskem-nadrazi-rozdavala-pokuty-za-prechazeni-koleji{/qrcodegenerator}

V Čáslavi je přes koleje instalována lávka pro pěší, lidé si ale z pohodlnosti cestu zkracují záměrně. Za měsíc únor bylo osob sražených vlakem v celorepublikovém průměru celkem 16. Pokud i nadále budou tato čísla vzrůstat, připraví policie i národní dopravce preventivní akci. Preventivní akce měl dopravce již v minulosti, kdy byl kladen důraz na chování řidičů před stahujícími závorami, případně i pro pěší. Lidé ale své schopnosti při přecházení kolejí značně podceňují.

Jak stoupá vývoj železničních vozidel i odhlučnění provozu vlaků na kolejích, dochází i k jejich špatné identifikaci sluchem, řada dnes jezdících vlaků jsou prakticky tišší, než tomu bylo před 15 – 20 roky.

{snippet 101}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments