Hlavní město zahájí první kroky pro přípravu tramvajové trati, která má vést od Národního muzea dolů do poloviny Václavského náměstí. Trať by mohla stát do čtyř let. Zároveň město připravuje další trať od Vinohradské kolem hlavního nádraží do Bolzanovy ulice, její příprava však potrvá déle.

Město si rovněž nechá zpracovat studii opravy Libeňského mostu, ta by měla být dokončena v únoru. Na jejím základě vedení města rozhodne o způsobu opravy spojnice Holešovic s Libní.

„Zadali jsme dopravnímu podniku, aby zahájil přípravné práce na napojení muzejní oázy mezi starou budovou muzea a bývalým Federálním shromážděním na trať v ulici Vinohradská a zároveň prověřil možnosti zesílení stropní desky stanice Muzeum a stanice Můstek,“ oznámil náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě). Trať by mohla být podle něj postavena do čtyř let.

O návratu tramvají na Václavské náměstí se diskutuje delší dobu, v minulosti se tomu bránilo například vedení radnice Prahy 1. „Nová trať pomůže ke stabilizaci provozu a umožní rozvoj tramvajových tratí na okraji města, neboť současná kapacita v centrálním úseku již neunese více spojů a při sebemenší mimořádnosti dochází k totálnímu kolapsu centrálních křižovatek,“ uvedl náměstek.

Aby se mohly tramvaje na Václavské náměstí vrátit, je podle Scheinherra nutné rovněž prověřit polohu výstupů metra tak, aby v budoucnu dobře navazovaly na novou trať.

V předstihu je možné také zajistit napojení nových kolejí nejen u Muzea, ale také v přechodu Vodičkovy a Jindřišské ulice. Práce se zároveň budou muset koordinovat se stavbou kolektoru v horní části náměstí, kterou město plánuje spolu s její revitalizací.

Tramvaje by mohly projíždět parkem před hlavním nádražím

Kromě trati přes Václavské náměstí plánuje město i trať kolem hlavního nádraží, která je podle odborníků z hlediska vytvoření alternativní trasy v centru ještě významnější. Tu podle Scheinherra město také připravuje. „Pracujeme i na trati kolem hlavního nádraží, ta je ale ve trošku složitějším stadiu než návrat tramvají na Václavské náměstí,“ uvedl.

SOUVISLOSTI  Stavba metra na letiště by stála 27 miliard a 11 let realizace, tvrdí nedávno provedená expertíza. Město dalo přednost železnici

Stavbu do Bolzanovy ulice na rozdíl od trasy na Václavském náměstí komplikuje, že je kvůli ní třeba změnit územní plán. Procházela by totiž přes park před nádražím. Podle dokumentu, který v minulosti vytvořil Institut plánování a rozvoje (IPR), by podle první varianty tramvaje z Vinohradské zahnuly do Wilsonovy ulice ke Státní opeře. Následně by trať uhnula přes magistrálu do parku a směřovala před nádraží, odkud by kopírovala magistrálu ke křížení Bolzanovy a U Bulhara.

Druhou možností je, že by koleje vedly k opeře po stejné trase jako v prvé variantě, ale potom by nesměřovaly před nádražní halu, ale do Opletalovy ulice a dále na křižovatku s Bolzanovou. Poslední možnost navrhuje vést trať z Vinohradské na Václavské náměstí a potom do Opletalovy a k Bolzanově.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zadejte své jméno zde