Pražský dopravní podnik představil v rámci kampaně Nejedeš načerno? tramvaj Vymlouvačka. Do ulic poprvé vyjely dvě tyto tramvaje polepené komickými výmluvami černých pasažérů posbíranými z praxe revizorů. Tramvaje budou jezdit na linkách 17 a 13 a jsou součástí kampaně, která má motivovat černé pasažéry, aby se z nich stali platící cestující.

Kampaň proti černým pasažérům s názvem Nejedeš načerno? spustilo město koncem loňského srpna. Zahrnuje také opatření, které umožňuje chyceným černým pasažérům zaplatit namísto 800 korun pokutu pouze 400 korun, pokud si zakoupí celoroční kupon na MHD.

„Více než 2900 lidí už využilo této možnosti, což znamená celkový příjem více než deset milionů korun jenom na nově pořízených ročních kuponech,“ uvedl Jaroslav Mach z oddělení rozvoje dopravy magistrátu. Loni si roční kupon koupilo více než 310 tisíc cestujících, což znamená navýšení zhruba o 50 tisíc oproti roku 2015, kdy město snížilo cenu ročního kuponu na 3650 korun.

„Situace, kdy je někdo chycen bez jízdenky, je opravdu trapná,“ uvedl vedoucí odboru dopravní kontroly dopravního podniku Pavel Kurka. Sám 25 let jezdil jako revizor. Nejnepříjemnější podle něj jsou ty případy, když se rodiče bez jízdenky vymlouvají na své děti, například že dítěti jízdenku půjčili a ono ji ztratilo.

Loni revizoři v pražské MHD přistihli 273 741 cestujících bez jízdního dokladu. Od začátku letošního roku do konce dubna jich bylo přes 90 000. Asi třetina z nich zaplatí hned na místě kontroly, ze zbytku se podle Kurky podaří dluh vymoci zhruba v polovině případů. Na nezaplaceném jízdném DPP přichází ročně o zhruba 350 milionů korun. DPP zaměstnává asi 150 revizorů, běžně se jich v MHD pohybuje kolem stovky.

SOUVISLOSTI  Mobilní signál i data pokryjí pražské metro do roku 2022. Dopravní podnik získá desítky milionů

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here