Uzavřené zastávky a výlezy z metra, odkloněné nebo změněné trasy linek tramvají. Výčet omezení pro cestující nemusí být konečný, protože se Dopravnímu podniku hl. m. Prahy stále nedaří zajistit potřebný počet řidičů. Podle odborářů je podnik v koncích a chybějící služby se snaží doplnit přesčasy. Dopravní podnik se přesto dále snaží intenzivní kampaní nalákat potřebné zaměstnance.

V září dopravnímu podniku chybělo k optimálnímu stavu okolo 5 procent řidičů. K poslednímu dni loňského roku podnik postrádal celkem 8 procent řidičů autobusů. „Promítá se do něj nejen přirozený úbytek a fluktuace zaměstnanců, ale také generační obměna a aktuální potřeba pokrytí dopravních výkonů,“ řekla pro Echo24 tisková mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Aneta Řehková.

starší ročníky odchází do důchodů, nových řidičů bude stále nedostatek

Podle šéfa jedné z odborových organizací v pražském dopravním podniku Marka Tošila se situace nadále zhoršuje. „Jsou v koncích, protože nemají lidi. Před Vánocemi chybělo 200 a teď už 240 autobusáků, 150 tramvajáků a 50 řidičů metra.“

Samotné odbory se snaží s podnikem vyjednat více peněz, aby se dokázal udržet stav zaměstnanců. První jednání se bude konat 19. února. „Na to čekají řidiči autobusů. Pokud to jednání nedopadne, tak to bude ještě horší, protože všude jinde jim dají stejně peněz a nebudou tak vytížení jako v Praze,“ řekl Tošil.

Dopravní podnik si tak podle Tošila vypomáhá přesčasy, které si od zaměstnanců nechal podepsat už v listopadu.

odbory svalují vinu na vedení podniku, ten se brání: řidiči odchází k soukromníkům…

Nízká je také úspěšnost nových žadatelů. Přes lékařské prohlídky a zkoušky u psychologů projde do lavic kurzu na řidiče tramvaje pouhých 56 procent uchazečů.

Dopravní podnik se přesto snaží různými reklamami a poutači oslovit co nejvíce lidí. „Probíhá intenzivní náborová kampaň. Vyvíjíme maximální snahu obsazovat volná pracovní místa rychle a reflektovat tím tempo zadavatele v navyšování dopravních výkonů,“ řekla tisková mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řehková. Nabízí přitom spoustu výhod, smlouvu na dobu neurčitou a měsíční mzdu 35 000 měsíčně.

SOUVISLOSTI  Čtyři auta na dvě místa. Povolení v modrých zónách je víc než parkovacích míst

Problém s řidiči se ale podle Tošila uvidí až během následujícího období. „Ukáže se to během dvou, tří nebo čtyř měsíců,“ řekl odborář.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here