Pražský dopravní podnik (DPP) v loňském roce dosáhl celkového obratu zhruba 20 miliard korun, což je o 52 milionů meziročně více. Hospodářský výsledek DPP za loňský rok činí po zdanění 869,15 milionu korun.

Na prodeji jízdného utržil podnik 4,46 miliardy a svezl 1,17 miliardy cestujících. Vzrostl počet kilometrů, které vozy DPP najezdily, a to na 182 milionu. Informaci dnes potvrdil dopravce v tiskové zprávě. DPP je největší městskou firmou a zaměstnává necelých 11.000 lidí.

“Rekordní čísla v tržbách a dopravních výkonech, mírný nárůst počtu přepravených cestujících v loňském roce mě nesmírně těší. Jsou odrazem fungující ekonomiky, rostoucí obliby Prahy jako turistické destinace, růstu poptávky po přepravě v MHD a dalších faktorů,” uvedl generální ředitel Petr Witowski.

Celková suma, kterou získal podnik na jízdném, nezahrnuje pokuty za jízdy načerno. Revizoři loni zkontrolovali 6,8 milionu cestujících a uložili téměř čtvrt milionu pokut. Příjem z pokut činil téměř 172 milionů korun, což je meziročně o 20 procent více. Zlepšení podle DPP nastalo kvůli možnosti zaplatit pokutu na místě kartou.

Přestože částka vybraná za jízdné se v posledních letech zvyšuje, tržby z prodejů časových jízdenek loni meziročně mírně poklesly o 49 milionů korun, což představuje úbytek 1,91 procenta. Tržby z jízdného pokryjí asi pětinu provozních nákladů DPP.

Loni využilo metro 440,5 milionů cestujících, o téměř 10 milionů více než předloni. Tramvajemi a lanovkou na Petřín cestovalo 371,1 milionů lidí a autobusové linky DPP využilo 354,3 milionů cestujících. Dalších 6,5 milionů cestujících využilo příměstské linky. Trolejbusem loni cestovalo 115.000 cestujících.

DPP loni navýšil tvorbu účetních rezerv a k 31. prosinci 2019 o více než 529 milionů posílil vlastní kapitál společnosti, který tak činí 68,27 miliardy. Takzvaný přiměřený zisk, tedy peníze, které město DPP nechává na investice, dosáhl 1,22 miliardy.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:  Tramvaje v Praze budou využívat systém Galileo, zpřesní se tak poloha vozů na trati

V letošním oce se podle Witowského podobné výsledky kvůli pandemii koronaviru čekat nedají. “Návrat do stavu, na který jsme byli zvyklí, bude mnohem složitější a delší. Je před námi období, ve kterém budeme muset hledat úspory v provozu a prioritizovat investice. Na druhou stranu krizi lze vnímat i jako příležitost, v tomto případě zoptimalizovat MHD v Praze. Bylo by škoda ji nevyužít,” dodal Witowski.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments