Největší tuzemská automobilka Škoda Auto v pondělí představila v Praze čtvrtou generaci Octavie, svého nejprodávanějšího modelu. Je delší a širší než předchůdkyně, nabízí větší zavazadlový prostor i nové asistenční systémy.

Škoda Octavia čtvrté generace se k prvním zákazníkům v Česku dostane ještě do konce letošního roku. Objednávky nové generace nejprodávanějšího modelu značky začnou prodejci přijímat na konci listopadu, kdy zveřejní také kompletní ceník, uvedli to při světové premiéře modelu zástupci společnosti.

„V příštím roce bychom chtěli na českém trhu prodat přes 25 tisíc nových octavií. Zákazníci se dočkají i oblíbených derivátů v podobě sportovní verze RS a volnočasového scoutu,“ řekl šéf českého zastoupení značky Luboš Vlček.

Škoda předpokládá, že zhruba 40 procent všech prodávaných octavií v ČR bude disponovat zážehovým agregátem, a to včetně verzí s mild-hybridní technologií. Zhruba stejný podíl mají mít diesely. Zbývající pětina by se mohla rovnoměrně rozdělit na verze s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) a plug-in hybridním pohonem.

Poprvé bude mít tato modelová řada chytré full LED Matrix světlomety s 22 nezávisle ovládanými diodami, které systém vypíná tak, aby při dálkových světlech neoslňovaly protijedoucí řidiče. Novinkou jsou i ergonomická sedadla, která nabízejí na přání vyhřívání, masážní funkci a také funkci ventilace.

Premiéru u značky Škoda má i head-up displej, který zobrazuje důležité informace na čelní sklo. Poprvé jsou v nabídce rovněž inovativní asistenční systémy, například asistent vyhýbání nebo varování při vystupování z vozu.

Velký význam Octavie pro automobilku

Předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier zdůraznil velký význam modelu Octavie pro značku Škoda. „Je to ikona naší značky,“ řekl. První Octavia se objevila před 60 lety (tento model spadá do let 1959 až 1964).

Úspěšný start v 90. letech

Škoda Octavia je dlouhodobě nejprodávanějším modelem mladoboleslavské automobilky a v současnosti je také nejdéle vyráběným vozem značky. Představena byla v září 1996 a dosud bylo těchto vozů vyrobeno přes 6,5 milionu kusů.Octavia je prvním modelem značky, který využil strategii sdílených společných modulů koncernu VW. Tento automobil nižší střední třídy, pro jehož výrobu byl v Mladé Boleslavi vybudován nový montážní závod, slavil hned po svém uvedení na trh velký úspěch.

Proslulejším značkám koncernu VW i dalších renomovaných výrobců dokázal konkurovat jak kvalitou, důrazem na bezpečnost a řadou moderních řešení, tak, zvláště na západoevropských trzích, cenou. Úspěch vozu výrazně napomohl rozvoji automobilky, která je již řadu let největším výrobním průmyslovým podnikem v Česku i největším exportérem.

Výrobní linky jsou i v zahraničí

Kromě českých závodů sjíždějí Octavie z výrobních linek také v Rusku, Číně, Kazachstánu, Indii, na Ukrajině či v Alžírsku. Na českém trhu je tento vůz dlouhodobě nejprodávanějším automobilem, v roce 2018 se u nás prodalo 25 834 Octavií. O rok dříve to bylo 27 051 vozů.

Primát nejprodávanějšího vozu držela v loňském roce také v Estonsku, Polsku a Švýcarsku. Celosvětově se „oktávek“ loni prodalo na 388 200 kusů, což představuje meziroční pokles o 7,3 procenta.

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na