Ve vozech na sypké materiály mám velkou oblibu, spousty jich také vlastním. Před pár dny jsem si pořídil další do sbírky. Tentokrát SET tří vozů od firmy PIKO s artiklem číslo: 58309 v obchodní relaci 93 EURO což je velice příjemná cena. Vozy jsou opatřeny decentní patinou, každý vůz má i své číslo. Jedná se o epochu III. Bundesbahn.

01

SET tří vozů Ktmms s kulatými nárazníky zapasované do III. epochy

Pro epochu III. byl tento vůz u DB označen jako Ktmms 62 před finálním přečíslování. Několik vozů pod DB jezdilo i po přečíslování pod původním označením Ktmms 65. Specifikace vozu byla pro přepravu sypkých vápenců, štěrků, písků a sklářských písků. PIKO rozhodně tímto počinem opět zabodovalo. V soupravě tažené rosničkou nebo banglí 742 je to fakt nádhera. Jelikož nemám dokončené kolejiště z důvodu realizace obchodu a e-Obchodu, nemohu zde fotojízdy ani prezentovat, neb není zatím kde jezdit. Patina je provedena velice čistě a až překvapivě věrohodně. Jde o tzv. zaprášený stav vlivem proudění větru, což by mě celkem zajímalo jak to Piko dokázalo realizovat 🙂

Boční pohled na vozy 351 997, 351 998 a 351 999

02

Jízdní vlastnosti nemá smysl rozebírat, jsou perfektní a bez chyb. Vozy taktéž nejeví známky rušivých zvuků při jízdě. Vozy jsou zatíženy vnitřní náplní písku. Střechy všech tří vozů mají variabilní uzavírání partií vstupu do útrob vozu, což u mnoha konkurenčních výrobců a jejích vozů nenajdeme, to se mi velice líbí, hodí se to převážně pro případné dlouhodobé odstavení někde u lomu, pískovny, průmyslového sila apod.

Veškeré detaily jako páky, kohout otvírání střechy, stupačky nebo žebřík a rošt podlahy pro pohyb obsluhy na voze – jsou zpracovány s vysokou přesností! Zaujme především rošt podlahy, žebřík k horním partiím vozu. Tyto vozy hodlám přepracovat pro III. epochu ČSD. Dostanou decentní patinu brzdových segmentů a rámu vozu, kompletně budou přečíslovány dle dobových materiálů a taktéž potištěny pro tehdejší správu ČSD. Takto přepracované vozy budou k dispozici i v naší prodejně a e-Obchodu…

SOUVISLOSTI  Výroční BR115 v limitované edici od Roco pro sběratele

Patinování je provedeno na jednotku !

03

Vůz 351 997 s klasickým spřáhlem – tyto vozy jsou vybaveny i prostorem pro umístění šroubovky pro Fremo normy

04

Útroby vozu Ktmms 351 999 s variabilní střechou

05

Zde detail především roštu podlahy pro obsluhu, zde by se pár detailů hodilo nabarvit žlutou barvou. Především kohout, hrany stupaček, madla pák od šoupadel výpustí apod. ale pozor! ..jen několik vozů v III. epoše jezdilo takto značených!

06

07

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zadejte své jméno zde