Obyvatelé Pardubického kraje mají dva zásadní problémy. První je radní pro dopravu v regionu Jaroslav Dušek, druhým pak blížící se platnost nových jízdních řádů pro rok 2014. Dle řady obyvatel v Chrudimi, Hlinsku a Pardubic, není Jaroslav Dušek spíše podporovatelem návaznosti a taktové dopravy regionu, ale její hrobař. Velké problémy s jeho zásahy do operability autobusové dopravy zažívají neblaze i na Orlickoústecku.

Velké problémy budou čekat cestující na železnici mezi Pardubicemi, Chrudimí a Hlinskem. Naopak se vrací osobní doprava na dnes již nepoužívané lokálky mezi Heřmanův Městec – Prachovice, nebo Žďárec – Pustá Kamenice, což jistě ocení především fandové lokálních tratí. Obnovení osobní železniční dopravy se dočká i trať Chrudim město – Heřmanův Městec. Vrací se tak opět motorové vlaky do dříve zrušených tratí v dopravní obslužnosti. Ale zpět k problému. Zásadní komplikace budou od prosince čekat cestující na trati číslo 238 z Pardubic do Chrudimi a Hlinska.

Duškova argumentace v nutnosti šetřit, vrací do života neefektivní provoz na lokálky regionu

Výše jmenované obnovení provozu jde dle mnohých starostů regionu nepochopitelné. Vlaky jedoucí ze stanice Žďárec do Pusté Kamenice a dále do Skutče, využívalo max. do pěti lidí. Jaroslav Dušek spíše vyhledává efektivní a využívané návaznosti mezi autobusovou a železniční dopravou, aby je zrušil, a ušetřené náklady přesměroval do zcela jiných a nepochopitelných obnov dopravy na Chrudimsku. Především pak lokálky na Heřmanův Městec, a z této stanice i do Prachovic. Doprava v této oblasti tak začne být se svým původním smyslem “návaznost a operabilita” spíše katastrofou pro stovky obyvatel využívajíce jak železnici, tak i návazné přestupy na autobusy v Hlinsku a Chrudimi.

Zásadní změny doznala lokálka z Pardubic na Chrudim a Hlinsko již před 2-3 lety. Před časem zavedené spěšné vlaky si mezi Pardubicemi a Hlinskem našlo své vhodné spoje stovky cestujících. Regionální organizátor regionu OREDO, měl dříve precizně vypracované návaznosti mezi vlaky a autobusy, které od prosince díky zásahu radního Duška prakticky zmizí. Možnost přestupů z vlaků na autobus je markantní především v Chrasti směr náměstí a Luže, které využívala řada cestujících. Podobně je na tom i řada spojů ze Žďárce přes Skuteč do Koruny a Proseče, kde obsazenost navazujících autobusů od vlaků byla poměrně frekventovaná co do obsazenosti spojů.

Nepřítel taktové dopravy Jaroslav Dušek. V Česku celkem unikátní odpor

Smyslem taktové dopravy je jeho pravidelnost, ale především v dobře propracovaném systému v návaznosti mezi jednotlivými uzavřenými celky, čímž je železnice, autobusová doprava regionální, případně i ta městská. Taktová doprava na Pardubicku tak zažívá poslední zvonění. Pravidelné intervaly téměř skončí. Spokojenost cestujících se ale rapidně zhorší. Od prosince tak postihne velké změny jak již Chrudimsko a Pardubicko, tak i Svitavsko. Ústeckoorlicko zažilo náznaky úprav z ruk radního Jaroslava Duška již v průběhu celého roku 2013. Od prosince s platností nových jízdních řádů pro rok 2014 se dopravní návaznosti zhorší i zde.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1734-radni-pro-dopravu-pardubickeho-kraje-lidem-v-regionu-komplikuje-zivot-od-letosniho-prosince-jeste-vice{/qrcodegenerator}

Řada starostů a laické veřejnosti volá po odvolání radního Duška. Vedení Pardubického kraje ovšem za svým radním stojí, odvolání navíc není tak jednoduché. Dušek dlouhodobě vede i spory s původním organizátorem veřejné dopravy OREDO. Organizátor podporoval spíše návaznosti a efektivní využívání veřejné dopravy. Celý referát koncepce veřejné dopravy ale převzal právě radní Dušek, od té doby to jde s dopravou v Pardubickém kraji spíše z kopce.

{snippet 101}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments