Ředitel stavební firmy Eurovia CS Martin Borovka při příchodu na jednání s ministrem dopravy Danem Ťokem (za ANO) o stavbě dálnice D11 uvedl, že jeho firma se chce dohodnout a ve stavbě pokračovat. Dohoda je podle dřívějších vyjádření prioritou i pro ministerstvo dopravy.

Ťok nyní o situaci kolem stavby jedná s firmou a šéfem Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Janem Kroupou. ŘSD konsorciu firem kolem Eurovie CS vypovědělo smlouvu v reakci na to, že firmy v úterý od smlouvy ustoupily podmínečně.

Konsorcium společností Eurovia, Metrostav a Swietelsky v úterý oznámilo podmínečné odstoupení od smlouvy na stavbu úseku z Hradce Králové do Smiřic, podle firem jim ŘSD řádně nepředalo staveniště. Zároveň oznámily, že budou chtít víc peněz.

ŘSD s kritikou nesouhlasí a hájí se tím, že firmy odmítly staveniště formálně převzít. Podle šéfa úřadu Jana Kroupy se snaží dostat ředitelství pod tlak a zvýšit cenu. ŘSD růst ceny odmítá, protože by tím podle něj hrozilo, že další stavební firmy budou v jiným zakázkách postupovat stejně.

Ťok v úterý Českému rozhlasu Radiožurnálu řekl, že prioritou středečního jednání bude dohoda s konsorciem, připustil však možnost nabídnout stavbu firmě, která skončila druhá v pořadí nebo vypsání nové soutěže. Za Eurovií podle nabídkové ceny skončila v soutěži nabídka firmy Strabag za 2,9 miliardy. Firma zatím případná jednání o stavbě označila za předčasné.

Stavba úseku D11 z Hradce Králové do Smiřic v délce 15,5 kilometru začala 2. října loňského roku za přítomnosti premiéra Andreje Babiše (ANO). Sdružení mělo úsek postavit za 2,59 miliardy korun bez DPH. Hotov měl být v roce 2022. Stavba ale ještě nezačala, firmy staveniště dosud nepřevzaly. Dálnice D11 zatím končí v Hradci Králové.

SOUVISLOSTI  RegioJet spojí od dubna Prahu a České Budějovice, zastaví jen v Táboře. Kapacita tratě by snesla i více spojů

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na