PRAHA – Často kritizované zpoždění vlaků SC Pendolino jedoucího od Prahy do Ostravy, bylo v jízdním řádu 2012 / 2013 často zpožděno právě díky jedoucímu vlaku RegioJet Radima Jančury. Lokomotivy žlutého dopravce jsou navíc z 45 procent celého úseku pomalejší, Pendolino proto v případě zpoždění, z Hranic na Moravě až do Ostravy “poskakovalo” od návěstidla k návěstidlu.

Ještě před platností jízdního řádu pro tento rok bylo časové nastavení z Českých drah kritizováno. Výsledek na sebe nenechal dlouho čekat. Z celkového zpoždění Pendolina mezi Prahou a Ostravou, je z více jak 42 procent na vině právě vlak RegioJet. Ovšem to, se od nového jízdního řádu změní. Leo Express bude od příštího jízdního řádu zajíždět do Přerova, což dopravci umožní do svých vlaků dostat více zákazníků.

Leo Express do Polska nejspíš neodejde. Dopravce se chce více zaměřit na domácí trh

Dle návrhu nového jízdního řádu žádné změny mezi Prahou a Ostravou zásadní nebudou. Všichni tři dopravci tak budou o zákazníka bojovat ve stejném rozsahu. Vlaky všech dopravců se jen posunou do jiné časové osy. SC Pendolino bude nyní vyjíždět z Prahy v každou lichou hodinu a 36 minutu. RegioJet nově bude vyjíždět až za Pendolinem, a to v 44 minutu. Nově vlajkové vlaky Českých drah budou mít náskok 8 minut. Jejich zpoždění tak vlivem jiného dopravce končí, ačkoliv žluté vlaky vyjíždí už 15 minut před odjezdem vlaků SC Pendolino v současném jízdním řádě 2012 / 2013.

Pomalejší vlaky žutého dopravce nechce SŽDC řešit

Leo Express ruší odjezd vlaku v nepříznivých 4,29 hod. První odjezd posunul na 5,06 hod. Odjezd prvního spoje černých vlaků byl značně nepříznivý ohledně provozu nočních spojů MHD v Praze. Metro vyráží na trať až od 5 hodin. Tramvaje a autobusy o hodinu dříve. Posunutý spoj Leo Expressu tak mohou stihnout i cestující, kteří jinak od 4 hodin nemají možnost ráno se na hlavní nádraží dostavit.

Leo Express navíc stále zvažuje odchod do Polska, případně zajíždění současných vlaků z Česka do sítě PKP. Polské dráhy ale mají objednáno celkem dvacet jednotek Pendolino třetí generace. PKP chce Pendolina nasadit na trasy, o kterých také uvažoval Leoš Novotný. Plánované působení v Polsku tak nejspíš končí. Nedávno do skupiny Leo Express a Leo Pool Leasing vstoupil další akcionář. Více v článku: Do Leo Expressu vstupuje další akcionář Peter Köhler Právě Köhler je druhým akcionářem hned za majitelem portálu Aukro skupiny Allegro Group, který vstoupil do Leo Expressu již dříve.

Arriva vlaky v příštím roce nehledejte

V příštím roce nevyjede ani dopravce Arriva vlaky. Pro firmu ve vlastnictví Deutsche Bahn byl rok 2013 celkem problematický. Nejdříve zvláštní spolupráce v pilotním tendru na dotované vlaky z Olomouce přes Krnov a Opavu do Ostravy, kde Arriva přímo Ministerstvo dopravy iniciovala aby zmíněnou trasu MD přikleplo firmě RegioJet Radima Jančury. Tendr pro tuto trať nakonec stát v dubnu letošního roku zrušil bez náhrady. Arriva byla z tendru ještě dříve vyřazena pro technickou nezpůsobilost, kdy držitel licence pro drážní dopravu nesplňoval vzdělání technického zaměření.

Masivní investice do modernizace tratí zkracuje i jízdní doby. Ačkoliv se v mnoha případech jedná o minuty, u trasy z Prahy do Českých Budějovic přes Tábor, jsou vlaky v jízdní době o 12 minut. Stejný rozsah rychlíků z Prahy přes Beroun, Zdice a Protivín, zůstávají zachovány i v příští platnosti jízdního řádu 2014.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments