Radim Jančura už několikrát vyhrožoval odchodem z trasy mezi Bratislavou a Košicemi, pokud stát obnoví návrat jeho IC vlaků ZSSK. IC vlaky přitom začátkem minulého roku Ministerstvo dopravy zařízlo. Na úřadu přitom došlo k velkým personálním změnám, včetně výměny samotného ministra. Ten současný, Ersék Arpád, má snahy podporovat především síťového dopravce, tedy Slovenské ZSSK.

Tentokrát bez soudů a napadání politiků

Jančura tak pomyslné konkurenční pole vyklízí poměrně v klidu. V minulosti by opět tradičně státu i politikům vyhrožoval trestním oznámením, případně obstrukcemi v Bruselu, kde už dvakrát jeho stížnost byla smetena ze stolu jako neopodstatněná.

Nicméně i tentokrát majitel žlutých vlaků neodchází bez kritiky státních úředníků. Jak uvedl portál SME.sk ve vyjádření Radima Jančury „jak RegioJet tak ZSSK se svými IC vlaky, mohli na trase fungovat společně“, což je reakce Radima Jančury, který dříve velmi kriticky vystupoval, a v Česku i nadále vystupuje, proti státem vlastněným Českým drahám.

I RegioJet přitom na Jančurou kritizované jízdné zdarma pro žáky dojel, a to v roce 2015 kdy cestování zdarma také praktikoval, skončil nicméně se ztrátou 5,5 milionů EUR.

Portál SME dále uvádí, že Danko si přeje definitivní odchod společnosti RegioJet ze Slovenska. Tuto informaci přináší i tisková zpráva dopravce. Podle informací redakce FIRENET.cz a Ministersta dopravy, kterou máme k dispozici, je informace o přání odchodu RegioJet ze Slovenska fabulace a zkreslování názoru ministerstva na podnikání Radima Jančury, a má v tiskové zprávě naplnit dojem – že Slovenský stát vede s Radimem Jančurou nějaký spor.

RegioJet tak na trase končí především díky vysoké ztrátovosti. Té se totiž dopravce nezbavil ani zrušením zmíněné přepravy žáků a pracujících zdarma. Dopravce dlouhodobě bojuje i s nedostatkem vozů. Skutečný odchod je tak maskován návratem IC vlaků ZSSK. Uvolnněné vozy nejspíš firma předisponuje na trasu Praha – Brno – Bratislava, kde díky jejich nedostatečnému počtu, došlo ke snižování kapacity všech spojů mezi Prahou a Ostravou.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments