Železniční dopravce RegioJet ze skupiny Student Agency plánuje v září nasadit na vybrané spoje na regionální železniční trati mezi Bratislavou a Komárnem patrové kapacitní vagony, aby tak zvýšil přepravní kapacitu svých vlaků. K nasazení patrových vlaků na trať, což musí ještě schválit slovenský dopravní úřad, letos v lednu dopravce vybídl slovenský ministr dopravy Arpád Érsek.
Provoz osobních vlaků na 100 kilometrů dlouhé jednokolejné trati mezi slovenskou metropolí a Komárnem zajišťuje RegioJet v rámci závazku veřejné služby. Počet přepravených cestujících tam v posledních letech výrazně stoupl, vzhledem ke kapacitě tratě již ale nelze přidat další spoje.
RegioJet proto hodlá využít na Slovensku patrové vagony, které byly dosud provozovány německým dopravcem DB Regio. Dvě soupravy složené z patrových vagonů zvýší přepravní kapacitu nejvíce vytížených spojů RegioJetu na zmíněné slovenské trati v ranní a odpolední dopravní špičce. Již v únoru RegioJet na některé regionální spoje na Slovensku nasadil soupravu, která je složena z rychlíkových vagonů.
„Trať Bratislava-Komárno je nejvytíženější jednokolejnou tratí na Slovensku a jen loni tam cestovalo 3,6 milionu cestujících, což je meziročně o milion cestujících více,“ uvedla ředitelka vlakové a autobusové dopravy RegioJetu Ivana Kašická. Během dopravní špičky tam vlaky v současnosti jezdí ve dvacetiminutových intervalech.
Zmíněné patrové vagony na Slovensku dosud nejezdily. Jejich nasazení proto předchází schvalovací proces, který zatím nebyl ukončen. Érsek dříve uvedl, že ministerstvo dopravy je připraveno urychlit schválení takových vagonů na dopravním úřadu, aby mohly jezdit co nejdříve.
Opravte si prosím ty dvoupatrové vagony (na začátku článku a na konci) za patrové. To by musel ten vagon mít nad sebou ještě dvě patra 🙂
Díky za upozornění, někdy se to holt uhlídat nedá. Již opraveno. JJ.