Historická budova Masarykova nádraží zůstane v rukách Českých drah. SŽDC postaví vlastní vestibul pro cestující

České dráhy daly najevo, že nepočítají s tím, že by historickou budovu pražského Masarykova nádraží přenechaly Správě železniční dopravní cesty. Ta nyní oznámila, že si postaví vlastní vestibul, zdůrazňuje přitom, že souslednost obou oznámení nijak nesouvisí. Nový vestibul by měl vzniknout nad nádražím – v nadchodu, který překlene nástupiště. Od něj si železničáři také slibují, že zjednoduší přestupování z Masarykova na hlavní nádraží.

Hybernská, Opletalova, Vrchlického sady. Kdo často cestuje vlakem například z Čelákovic do Plzně a přestupuje v Praze, zná tuto trasu jako své boty. Spojuje totiž dvě nejfrekventovanější pražská nádraží. Nově by mohl odpadnout úsek v Hybernské. Správa železniční dopravní cesty chce nad nástupišti Masarykova nádraží postavit nadchod, který by ústil rovnou do Opletalovy. Zároveň bude možné přejít po něm nad nádražím do ulice Na Florenci.

„Samozřejmostí bude návrh přístupů z ulic Hybernské a Na Florenci tak, aby bylo výsledné řešení územně projednatelné, a to i s ohledem na minimální zásah do křižovatky u Hybernské ulice,“ poznamenala mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

SŽDC svůj návrh představila zhruba měsíc poté, co České dráhy oznámily, že státní organizaci nepřenechají historickou budovu Masarykova nádraží. S tím se původně počítalo. Nový nadchod by však mohl roli, kterou stará budova hraje při odbavení cestujících, nahradit, nebo k ní vytvořit alternativu. V nadchodu nad nástupišti by totiž měl být celý nový vestibul.

Myšlenka nadchodu nad nástupišti Masarykova nádraží významně převrací dříve představenou vizi, která naopak počítala s podchodem. Ten měl navazovat na spojovací tunel, v němž by cestující přestupující mezi Masarykovým a hlavním nádraží cestovali na pohyblivém chodníku (travelátoru).