Praha testuje vysokokapacitní autobusy pro letiště. Velkou šanci má Mercedes Capacity

Pražský dopravní podnik tento týden testuje dva vysokokapacitní autobusy Mercedes Capacity, a také tříčlánkový autobus Van Hool s délkou 25 metrů. Podle informací redakce Magzine.cz, má poměrně vysoké šance právě Mercedes Capacity, který je v porovnání s konkurencí také dražší, ale o to více odolnější.

Šance pro Mercedes Capacity

Autobusy Capacity už jezdí několik let i v Bratislavě, a tamní dopravní podnik nešetří chválou. Mercedes dokáže nabídnout zákazníkovi i velmi rozsáhlé servisní a technické zázemí. I když nákup těchto autobusů kritizovala opozice ve vedení města, investice do těchto autobusů se pomalu začíná městu vracet.

Praha se snaží také vyřešit napojení metra či železnice právě k terminálům. Vládní prioritou se stala železnice, která bude vycházet od stávající tratě Praha - Kladno, zároveň bude zcela eletrifikována. Než ale stavbaři kopnou do země, může uběhnout minimálně pět let. Dopravní podnik i město tak musí řešit stále se zvyšující počty přepravených cestujících od stanice metra Veleslavín na letiště.

Současné testování těchto autobusů, jak tedy Van Hool, tak i Mercedesu Capacity, umožní dopravci i městu analyzovat současné potřeby. Pro linku 119 mezi stanici metra Veleslavín a letištěm, bude dopravce potřebovat minimálně 6-9 těchto vozidel. Dopravní podnik uvažuje i o nasazování na linku číslo 112. Ta jezdí od metra v Holešovicích k ZOO Praha.

Obě linky pak podle vyjádření Filipa Drápala (Ropid), by potřeba těchto vozidel vzrostla na 15. Pořizovací cena v případě autobusu Capacity, je o 1,5 miliónu vyšší, než v případě kloubových autobusů SOR. Městu by se ale investice stejně jako v Bratislavě, do několika let vrátila. Především díky kvalitativně jinak zpracované konstrukci i montáže těchto vozidel.

praha

praha

praha