České dráhy v klíčových modernizacích vozidlového parku pokračují i nadále. Konkrétně s vlaky RegioPanter, ty jezdí v současné době mezi Pardubicemi a Jaroměří, z Českých Budějovic do Strakonic a Veselí nad Lužnicí a Českých Velenic. Škoda Transportation začíná plnit dodávky i pro regionální dopravu v okolí Brna. První RegioPanter pro Jihomoravský region výrobce dodal minulý čtvrtek.
REGIOPANTER Z PLZNĚ PRO PŘÍMĚSTSKOU REGIONÁLNÍ, ALE I DÁLKOVOU DOPRAVU
V Brně tak začne jezdit sedm těchto elektrických jednotek které spojí Křenovice – Brno – Letovice linkou S2, ale především dálkovou linku z Brna přes Českou Třebovou do Prahy. České dráhy tak mají plno inspirace z Německa, kde podobný typ vlaků jezdí na desítkách středně dlouhých a dálkových linkách.
BĚŽNÉ VOZY MEZI PRAHOU A BRNEM ZAČNOU POMALU MIZET
Výběrová řízení na dodávku speciální verze pro dálkovou dopravu mají České dráhy specifikovanou od ledna. Dopravce chce poměrnou část rychlíků s běžnými vozy mezi Prahou a Brnem nahradit právě tímto typem souprav. RegioPanter by mohl být v budoucnu i relevantním vlakem pro plánované linky S-Bahn pro Prahu, kde Správa železniční dopravní cesty společně s vedením města a dopravcem, připravují stavby zcela nových železničních zastávek.
Pro městské linky S-Bahn bude priorita především elektrická trakce. Nově vzniknou zastávky Kačerov nebo Podbaba. Budovat se má ale i na dalších místech metropole. Nové zastávky jako Zahradní Město, Spořilov nebo Vyšehrad pro linky S-Bahn jsou sice pouze v plánech, nicméně město vlastní železniční linky po vzoru Berlína nezatracuje, a RegioPanter je se svojí koncepcí a uspořádáním jednotlivých částí vozů v interiéru pro městské linky vhodný.
ČESKÉ DRÁHY MEZI BRNEM A PRAHOU DÍKY NOVÝM VLAKŮM POSÍLÍ
Nové RegioPantery pro dálkovou dopravu nebudou nejspíš poslední, co si České dráhy u výrobce z Plzně objednají. Kromě konceptu městských linek S-Bahn pro Prahu, budou tyto vlaky nejspíš v širším měřítku uplatnitelné i v jiných regionech. Rychlíkové verze vlaků RegioPanter navíc uvolní nejméně 24 klasických vozů jezdících mezi oběma městy. Dráhy některé vhodné vozy zmodernizují, případně předisponují na jiné rychlíkové spoje. Celkem až dvacet rychlíkových vozů projde úpravou pro přepravu vozíčkářů.
Redislokace některých vozů pozvedne kvalitu cestování hlavně na rychlíkových linkách mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Dále pak dráhy za nasazené Railjety uvolní další vozy pro linky z Prahy přes Plzeň do Chebu, nebo z Prahy do Děčína. Dopravce by stejné vlaky chtěl nasazovat i na lince z Brna do Olomouce přes Břeclav.
Na druhé zmiňované lince jsou aktuálně provozovány modernizované klimatizované řídicí vozy Bfhpvee, ve zkušebním provozu jsou nasazovány první modernizované klimatizované vozy ABpee a do konce roku by měly být na linku Brno – Břeclav – Olomouc nasazeny i modernizované vozy Bdtee. Tyto vozy tak budou po dodání nových jednotek RegioPanter převedeny na jiné rychlíkové trasy.
České dráhy | Firenet.cz | Škoda Transportation