Upozornění od nových asistenčních systémů v automobilech mohou být tak otravná, že je někteří motoristé vypínají. Vyplývá to z nejnovější studie společnosti J.D. Power. Naštvaní řidiči se také mohou podle studie při příštím nákupu vozidla rozhodnout, že systémy nechtějí. To může být problém pro výrobce aut, kteří chtějí prodávat technologie a připravují lidi na plně automatizovaná vozidla, uvedla J.D. Power.

„Automobilky utrácejí množství peněz za vývoj pokročilých technologií, neustálá upozornění však mohou řidiče zmást a otrávit,“ uvedla zástupkyně J.D. Power Kristin Kolodgeová. „Technologie nemůže působit jako otravný rodič. Nikdo nechce být neustále informován, že neřídí správně.“

Podle studie je například pro majitele aut problematická technologie, která udržuje vůz v jízdních pruzích. V průměru 23 procent řidičů s tímto systémem považuje upozornění za otravná. Výsledky se liší podle značek aut, ale zhruba až 30 procent považuje upozornění za protivná. Z řidičů, kteří nemají rádi tato upozornění, jich 61 procent někdy tento systém deaktivuje.

Z šesti kategorií, které průzkum pokrýval, vyšly nejlépe systémy ochrany před kolizí, jako je automatické brzdění. Příznivě hodnotili uživatelé také tzv. zrcadlení telefonu v autě, dále pak komfortní funkce jako rozpoznání hlasu a ovládání klimatizace, a zábavu a konektivitu. Pátá v hodnocení skončila podpora řízení, jako detekce špatně viditelných míst, a poslední byla navigace.

Průzkum také zjistil, že 69 procent majitelů má ve svém voze Apple CarPlay nebo Android Auto od Googlu. Systémy zrcadlení telefonu také začínají ohrožovat prodej továrně instalovaných navigačních systémů, napsala agentura AP.

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na