Modelářská firma Roco, která na trh dodává už několik let modely tzv. vyšší třídy, začala od Nového roku klást větší důraz na přesné odstíny svých modelů od originálu. Výrobce používá k určení přesnosti barvy speciální vzorkovnice.
U nových technologií je k tomu i běžné, že barva časem ztrácí stálost. Pokud není speciální barva míchána přímo u vstřikovacích lisů, které komponenty modelů vyrábí, Roco se chce částečně vrátit i k variantě aplikace barvy stříkací pistolí.
Možnosti stříkání modelů barvou, provádělo ve svém výrobním programu naposledy, a dnes již zaniklá, firma Berliner TT Bahnen a Zeuke. V polovině osmdesátých let minulého století, od této metody ustoupil i výrobce Československých modelů lokomotivy Sergej, Gützold.
Jako první model, který v těchto dnech míří do prodeje, je říšská BR 243. Model je lakován unikátní metodou přesného určení laku na lokomotivě skutečné předlohy, čímž Roco posunuje úroveň a kvalitu vypracování celkového modelu o další level dál.
Cestou vyšší přidané hodnoty šla před lety i Brawa. Tento výrobce s korporátní žlutou firemní barvou, nabízí modely s multifunkční výbavou. Firma se ale zaměřila hlavně na modely nákladních a osobních vozů, které mají nově už řadu prvků z leptaného plechu, případně nabízí v jednom balení varianty doplňků tak, jak vůz procházel modernizacemi napříč vývojové epochy.
Brawa je sice známa vyšší přidanou hodnotou, což se velkou měrou podepisuje i na cenách předně modelů parních aj. lokomotiv – nicméně pocit z precizně zpracovaného modelu je nepopsatelný. Výrobci pomohlo i ukončení spolupráce výroby v Číně, a kompletní přesun zpět do Evropy.
ROCO * 73328 * H0 * IV. * DR * 184 EUR