Škoda Auto do konce roku 2022 představí více než 30 nových modelů, z toho minimálně deset bude elektrifikovaných. Před zahájením mezinárodního autosalonu v Ženevě to v pondělí uvedl předseda představenstva společnosti Bernhard Maier. První elektrické Škody se objeví už letos. Vedle Superbu ve verzi plug-in hybrid (paralelní hybridní automobil, jehož baterii lze dobíjet i z externího zdroje elektrické energie, tedy ze zásuvky) to bude elektrické Citigo.

V roce 2020 budou následovat první sériové modely na bázi koncernové platformy MEB (Modularer Elektrifizierungsbaukasten), mezi nimi také sériová verze studie Vision iV, kterou automobilka přivezla do Ženevy.

Z českých výrobních linek Škody sjelo v roce 2018 celkem 886.100 vozů. Automobilka tak zaznamenala meziroční nárůst 3,3 procenta a zároveň nový výrobní rekord. Kromě elektromobilů bude mladoboleslavský závod od roku 2019 vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in hybridní modely několika značek koncernu Volkswagen. Hybridní Superb se bude vyrábět v Kvasinách, kam by se od roku 2023 měla přesunout i výroba VW Passat.

„Škoda roste trvale a řízeně, přestože rok 2018 připravil celému automobilovému odvětví mnohé výzvy, jako například přechod na WLTP (nová metodika měření emisí). V roce 2019 v produktové ofenzívě budeme důsledně pokračovat novými modely, jako je Scala, Kamiq a mnoha dalšími. Současně v letošním roce zahájením výroby našeho prvního vozu s plug-in hybridním pohonem a prvního čistě elektricky poháněného automobilu vstoupí značka do éry eMobility. To je naprosto výjimečný moment ve 124leté historii našeho podniku,“ uvedl Maier.

Koncept Vision iV je předzvěstí budoucí rodiny vozů značky s čistě elektrickým pohonem. Studie nabízí atletickou karoserií s důrazem na aerodynamiku a prostorný interiér. Dvaadvacetipalcová kola představují výrazný optický prvek a podtrhují působivý vzhled vozu.

Nápadnými detaily jsou také osvětlené krystalické prvky ve vertikálních žebrech masky chladiče nebo kamery místo klasických zpětných zrcátek. O bezemisní pohon se starají dva elektromotory o celkovém výkonu 306 koní, jeden na přední a jeden na zadní nápravě, díky čemuž Vision disponuje pohonem všech kol. Plochá ion-lithiová baterie je zabudovaná v podlaze vozu, čímž šetří místo, a umožňuje dojezd až 500 kilometrů v měřicím cyklu WLTP. Baterii lze nabít za 30 minut na 80 procent kapacity. Délka studie je 4665 mm, šířka 1926 mm a výška 1613 mm. Kufr má objem 550 litrů.

Studie se orientuje díky laserovým skenerům, radarovým senzorům a kamerám. V určitých situacích umí jezdit autonomně nebo automaticky zaparkovat. Ovládání gesty a hlasem umožňuje řidiči a spolujezdci připojit chytré telefony k funkcím ovládání. Digitální klíč umožňuje otevírat a nastartovat vůz chytrým telefonem. Studie také zvyšuje bezpečnost díky kontrole tepové frekvence řidiče. V případě nouze zastaví automaticky vůz na krajnici.

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na