Scala přímo nenahrazuje Rapid. Míří výš – a poznat to je i na ceně, aktuálně koupíte nejlevnější verzi za bezmála 400 tisíc. Už základní provedení ale obsahuje velmi solidní výbavu. Ve druhém čtvrtletí přijde slabší verze motoru 1.0 TSI (70 kW) s pětistupňovým manuálem za 369 900 Kč, a první zákazníci dostanou svůj vůz v květnu.

Škoda Scala oficiálně vstoupila do prodeje. Od dnešního dne si můžete nový mladoboleslavský hatchback objednat, takže už jsou k dispozici také ceny. Protože nejde o přímého nástupce modelu Rapid, nýbrž o vůz mířící výše, není velké překvapení, že i „cena od“ není tak nízká, jak jsme byli zvyklí.

Rapid Spaceback aktuálně začíná částkou 299 900 Kč ve verzi 1.0 TSI (70 kW) s manuálem a výbavou Active. Za Scalu přitom dáte minimálně 394 900 Kč. To je značný rozdíl, ale má prosté vysvětlení. Slabší litrové TSI přijde až ve druhém čtvrtletí, stát bude 369 900 Kč. A s výbavou Active se Scala na českém trhu vůbec prodávat nebude.

V případě Rapidu Spaceback totiž zákazníci verzi Active kupovali jen velmi sporadicky. Základem je úroveň Ambition. Standardní výbava je proto velmi solidní. Škoda říká, že pokud si Spaceback dovybavíte na úroveň základní Scaly, výsledek bude dražší. Nehledě na to, že některé věci do Spacebacku nedostanete.

Konkrétně zde bez příplatku získáte manuální klimatizaci, tempomat, mlhovky, systém hlídání jízdních pruhů, Front Assist, diodové světlomety, elektricky ovládaná přední okna i zrcátka a ocelová šestnáctipalcová litá kola. Verze Style přidá lité disky o velikosti 17″, Bi-LED světlomety, automatickou dvouzónovou klimatizaci, multimediální systém Bolero, elektrické ovládání oken vzadu a sklopná vnější zrcátka. Tříválec 1.0 TSI (85 kW) pak vyjde na 449 900 Kč.

SOUVISLOSTI  Nejprodávanějším elektromobilem v Evropě za první pololetí je Nissan Leaf

Škoda Scala je hatchback, který chce zatopit tradičním zástupcům nižší střední třídy. Tedy soupeřům typu VW Golf, Kia Ceed nebo Renault Mégane. Minimálně co do velikosti na to bezesporu Scala má potenciál.

 Délka/šířka/výška (mm)Rozvor náprav (mm)Objem zavazadlového prostoru (l)
Škoda Scala 4362/1793/1471 2649 467/1410
VW Golf 4258/1790/14922620 380/1270
Kia Ceed 4310/1800/14472650 395/1291
Renault Mégane 4359/1814/14472669 402/1258

Z tabulky je dobře vidět, že Scala své soupeře přerůstá prakticky ve všech směrech a nabízí nejobjemnější zavazadlový prostor. To se českým zájemcům bude líbit.

Porovnání základních cen nám ukáže další tabulka. Scala si ani tentokrát nevede vůbec špatně. V tabulce najdete nejdostupnější zážehovou i vznětovou motorizaci nové Škody a adekvátní alternativy od konkurentů. Obecně Škoda nacenila svůj nový hatchback tak, aby zapadl zhruba doprostřed cenového spektra.

Nejdostupnější benzinZákladní cenaNejdostupnější dieselZákladní cena
Škoda Scala 1.0 TSI 85 kW Ambition 394 900 Kč 1.6 TDI 85 kW Ambition 434 900 Kč
VW Golf 1.0 TSI 85 kW Trendline 432 900 Kč VW Golf 1.6 TDI 85 kW Comfortline 548 900 Kč
Kia Ceed 1.0 T-GDI (88 kW) Comfort 404 980 Kč (384 980 Kč po akční slevě) Kia Ceed 1.6 CRDi (85 kW) Comfort 474 900 Kč (454 980 Kč po akční slevě)
Renault Mégane TCe 115 (85 kW) Zen 405 900 Kč (380 900 Kč po akční slevě) Renault Mégane Blue dCi 115 (85 kW) Zen 463 900 Kč (438 900 Kč)

Je zřejmé, že je Golf jednoznačně dražší. Mégane a Ceed se Scale vyrovnají, ovšem díky akční slevě. Standardní ceny jsou i zde vyšší. Teď jde o to, kdo nabídne jakou výbavu.

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na