Škoda Transportation koncem léta začala dodávat soupravy vlaků Push-Pull, tedy bez nutnosti objíždění lokomotivou v koncové stanici. Nutno však podotknout, že kontrakt se málem nerealizoval. Škodovka plánovala uspět i s dodávkou vlaků v řádu stovek milionů korun i v Sasku, kde ale nakonec vlaky dodá konsorcium firem Alstom a Siemens.

Tyto nejmodernější vozy budou jezdit v Bavorsku na trati Norimberk – Ingolstadt – Mnichov. V současnosti se vozidla připravují na sérii zkoušek. Soupravy budou složeny z jednoho řídícího vozu, čtyř vložených vozů, koncového vozu (na fotce, pouze souprava třívozová) a z lokomotivy řady Emil Zátopek v novém designu určeném speciálně pro Deutsche Bahn.

Maximální rychlost vlaků bude dosahovat 189 km/h. Soupravy disponují tlakotěsnými skříněmi, které stabilizují tlak uvnitř vozů při míjení s vysokorychlostními vozidly (rychlost až 300 km/h).

Celkem budou mít soupravy 676 míst k sezení. Všechna sedadla ve vlacích jsou komfortní a pohodlná. Každé místo má navíc k dispozici zásuvku a samozřejmostí je i možnost připojení na Wi-fi, a to jak v první, tak ve druhé třídě. Součástí vybavení je také klimatizace. Aby byla zajištěna bezpečnost, je každý z vlaků vybaven venkovním i vnitřním kamerovým systémem.

I když je pověst domácího výrobce na svém domácím trhu značně diskutabilní, zejména pak v nespolehlivosti řady kolejových vozidel dodávaných dopravnímu podniku v Praze, případně arbitráže a peripetie s dodávkami kolem lokomotiv 109e řady 380. Pražský dopravní podnik pak odběr dodávek 250 tramvají, podmínil odtajněním skutečných akcionářů, kdy zároveň výrobce obvinil z vyvádění dividend do tzv. daňových rájů. Škoda Electric nakonec Praze pohrozila arbitráží, to v případě neodebrání dříve nasmlouvaných vozidel.

S výrobcem mají špatné zkušenosti i v Maďarsku, zde Škoda Electric patřící pod divizi Transportation, neuspěla s dodávkami trolejbusů a tramvají. Naopak úspěšná začíná být v Estonsku, Lotyšsku a Litvě, kam dodává své tramvaje.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments