Slovenské státní dráhy ZSSK plánují návrat svých InterCity vlaků vyšší kategorie mezi Bratislavu a Košice. To se setkalo s negativním přijetím především u majitele žlutých vlaků Radima Jančury. Návrat svých vlaků do jedné z nejvytíženějších tras, ale také jedné z nejvýnosnějších, hodlá dopravce už od letošního prosince se změnou jízdních řádů, případně v prvním čtvrtletí roku příštího (2017).

Jančura není arbitr, aby rozhodoval kdo, kde bude jezdit

Proti podnikání Radima Jančury vystupují kriticky v posledních měsících jak média, tak i dříve podporující veřejnost v jeho podnikání na Slovensku. Zastání už nemá ani u dříve neutrálních politiků z vlády i krajů. Jančura doplácí především na hulvátské až vyděračské praktiky, kterými si vynucuje ústupky druhých stran, to je i dle vyjádření ministra dopravy SR nepřijatelné. Pan Jančura není arbitr, aby určoval kde, jaký dopravce bude smět jezdit, minimálně dle toho jak se to hodí právě jemu, vyjádřil se ministr dopravy Érskek.

Ukazuje se, že po lednovém odchodu vlaků IC ZSSK z trasy, začala být po těchto vlacích opět poptávka. Lidé nejspíš postupně získávají přehled, co jsou prázdná a nenaplněná gesta v médiích, která majitel žlutých vlaků pravidelně novináře zásobuje. RegioJet si k tomu získal silnou kritiku, když po faktickém stažení IC vlaků státem vlastněného dopravce zdražil cenově nejnižší jízdné – ačkoliv v médiích na tyto otázky zda zdraží, odpovídal jinak.

ZSSK zatím vypraví denně dva páry IC vlaků nejvyšší kategorie pro oba směry. V budoucnu se ale netají plánem, že zavede ještě více spojů než chce nyní, což by obnášelo minimálně pět párů spojů pro oba směry.

Paradoxní na celé kauze je i to, že spor už řešil i slovenský antimonopolní úřad, u kterého si Jančura na počínání ZSSK stěžoval, případně personifikoval svojí stížnost jako poškozování podnikání na trhu Slovenské republiky. Úřad ale jeho stížnost zamítl jako neopodstatněnou. Podle vyjádření Ministerstva dopravy SR, jsou požadavky Radima Jančury značně na hraně, protože praktiky, kterými likvidoval konkurenci v České republice, a kde padlo už i několik pokut, požaduje prakticky ochranu pouze svých zájmů bez ohledu na vývoj zdravé konkurence.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments