Společnost SOR Libchavy loni utržila za výrobky a služby přes tři miliardy korun, meziročně o 754 milionů Kč více. Čistý zisk firmě, která vyrábí autobusy, ve srovnání s předchozím rokem klesl o 16 milionů na 176 milionů korun. Vyplývá to z výroční zprávy firmy.
Společnost loni vyrobila 587 vozidel, o 22 procent víc než v roce 2017. V České republice prodala 421 autobusů, zbytek šel na export – 40 vozidel firma prodala na Slovensku a 57 v Německu. Mezi další exportní země patřily Polsko, Bulharsko, Estonsko a Rusko.
Export loni stagnoval. Loni firma nejvíc uspěla na domácím trhu, předloni naopak dominovali zahraniční kupci, zejména ze Slovenska.
Prodej loni ze 70 procent tvořily dieselové autobusy, 11 procent prodaných autobusů bylo na zemní plyn, deset procent byly elektrobusy a z devíti procent trolejbusy.
Významným odběratelem klasických autobusů na spalovací motor, na plynový pohon nebo i elektrobusy, jsou dopravní podniky z Česka a Slovenska. Firmě se daří svá vozidla prodávat i v Polsku nebo v Maďarsku. Hlavním problémem jsou ale malé výrobní kapacity, které firma musí každoročně řešit.
Stoprocentním vlastníkem společnosti je prostřednictvím firmy Bauliga společnost EP Industries, jejímž majoritním akcionářem je Daniel Křetínský. SOR v minulosti vyráběl zemědělské stroje, v roce 1991 firmu koupili bývalí zaměstnanci Karosy a o dva roky později podnik vyrobil první prototyp autobusu.