Nová pražská rada neschválila vznik Společného podniku. Tak označoval pražský dopravní podnik společnost, kterou chtěl založit společně s Pentou k výkupu pozemků potřebných ke stavbě metra D. Protože měla mít Penta v podniku 51procentní většinu, byl by se nemusel řídit pravidly pro veřejné subjekty. Podle mluvčího Penty Ivo Mravinace tak mělo metro D „jezdit do sedmi let a výrazně by se ušetřily veřejné finance“.

Většina městských radních o tom však pochybovala. Proti vzniku Společného podniku byli zástupci Trojkoalice, ale i část radních z ostatních stran. Pro návrh byli z jedenácti členů rady pouze tři reprezentanti ANO a dva ČSSD. Původní předkladatel návrhu Petr Dolínek nechtěl výsledek komentovat.

Dopravní podnik naproti tomu předložil právní analýzu, podle které sice novela proces vyvlastnění zřejmě urychlí, ale i tak by získání všech pozemků trvalo několik let.

V minulosti dopravní podnik odmítl kritiku právničky Hany Marvanové, která kandidovala do nového zastupitelstva za TOP 09 a STAN. Ta srovnala Společný podnik s problematickým projektem Opencard, který vyústil v ostré spory magistrátu se soukromou firmou, které patřila softwarová práva.

Marvanová k ní Společný podnik připodobnila vzhledem k tomu, že těsnou většinu v něm rovněž měl vlastnit soukromý subjekt. Dopravní podnik však ujistil, že „podnik bude pod pevnou kontrolou DPP a hlavního města Prahy díky smluvně zakotveným nadstandardním akcionářským právům DPP“.

SOUVISLOSTI  Pražský dopravní podnik nesmí uzavřít smlouvu na dodávku nových autobusů. Kontrakt napadla firma IVECO

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na