Pomalých jízd je na domácí železnici stále dost. Správce infrastruktury se je snaží snižovat rozsáhlými opravami. Foto: MAGZINE.cz

Úseků s pomalými jízdami vlaků je na domácí železnici opravdu mnoho. Správce infrastruktury (SŽDC) se snaží pomalé jízdy díky opravám konkrétních úseků sice snižovat, stále jsou na železniční síti pomalé jízdy, které jsou zavedeny už několik let.

V uplynulých 12 měsících se nám podařilo výrazně zkrátit úseky, na kterých bylo zavedeno snížení traťové rychlosti. V meziročním srovnání k 30. 6. loňského a letošního roku došlo ke snížení celkové délky takzvaných pomalých jízd o 39 procent. K ještě podstatnějšímu zkrácení délky, a to o více než polovinu, došlo u pomalých jízd zavedených z důvodu technického stavu trati, uvedl šéf SŽDC Jiří Svoboda.

SŽDC v příštím roce začne s modernizací všech koridorů za 25 miliard

Na síti SŽDC, která měří 9 374 km, musely vlaky v polovině letošního roku zpomalovat na necelých 80 km tratí, zatímco před rokem to bylo na přibližně 140 km. „Navýšení finančních prostředků a jejich směřování do ucelenějších oprav umožňuje operativnější odstranění pomalých jízd v úsecích, kde již došlo ke zhoršení technického stavu, ale především můžeme těmto stavům předcházet, zavedení pomalých jízd eliminovat nebo alespoň minimalizovat nezbytně nutnou dobu jejich trvání,“ říká generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Jak dodává, kvůli složitosti zajištění komplexnějších oprav se snížení počtu pomalých jízd dosud neprojevilo na regionálních tratích.

Problematice pomalých jízd věnuje SŽDC velkou pozornost, pravidelně se analyzují a vyhodnocují s cílem minimalizovat jejich počet, délku a dobu trvání. Zlepšování stavu v této oblasti je závislé na přídělu finančních prostředků, kapacitách zhotovitelů, vyhlášení výběrových řízení včetně dodržení všech lhůt a případných odvolání, zařazení potřebných výluk do výlukových plánů, jejich projednání s dopravci a v neposlední řadě i na klimatických podmínkách.

Hledání nového marketera se SŽDC nepovedlo. Na sociálních sítích firma našla pouze kritiku

SOUVISLOSTI  Leo Express od konce listopadu obnoví vlaky mezi Prahou a Krakovem

Na celostátních dráhách o celkové délce 4 880 km došlo k poklesu délky pomalých jízd o 49,5 procenta, u pomalých jízd zavedených z důvodu technického stavu dokonce o 77 procent.

Na regionálních dráhách, které měří celkem 4 494 km, se délka pomalých jízd meziročně zvýšila o 58 procent. V tomto navýšení jsou však obsaženy pomalé jízdy zavedené v úseku Ledečko – Kácov (8,3 km), kde letos v říjnu dojde k vyloučení provozu za účelem obnovy její plné provozuschopnosti v polovině příštího roku.

Manipulování s veřejnými zakázkami a úplatky. Žaloba míří na několik lidí v SŽDC

V případě úseku Katusice – Mladá Boleslav (4,2 km) se předpokládá odstranění pomalé jízdy do konce letošního října, v úseku Slavonice – Dačice (1,9 km) pak do závěru tohoto roku. Tím by mělo být dosaženo celkového pozitivního trendu snižování pomalých jízd také na regionálních tratích.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zadejte své jméno zde