Drážní inspekce vyšetřuje dvě železniční kolize. V úterý 27. února se nejprve na hlavním nádraží srazila posunovaná lokomotiva s vagony osobního vlaku. O den později, ve středu ráno v Havlíčkově Brodě se srazily dvě lokomotivy.

Do stojícího osobního vlaku narazila posunovaná lokomotiva s dvěma vagony. Nehoda se stala v úterý po poledni. Zabývala se jí policie a dál ji vyšetřuje Drážní inspekce. Sdělila mluvčí policie Jana Kroutilová. Dechové zkoušky vyloučili, že by odpovědní drážní zaměstnanci pili alkohol, dodala.

Za nehodu, která se stala v roce 2007 v železniční stanici Čerčany, může dílem i strojvedoucí rychlíku. Do stanice vjel rychle a nestihl vlak včas zabrzdit. Vlak narazil do pantografu stojícího na stejné koleji. Strojvedoucí stojícího vlaku nehodu nepřežil. Foto: Drážní inspekce

Posunovaný díl podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala zřejmě překročil tolerovanou rychlost pět kilometrů v hodině. Při nárazu se zranili dva cestující v osobním vlaku. „Pravděpodobně se narazili o sedadlo ve vlaku. Škoda nevznikla,“ řekl Drápal. Příčiny kolize zatím inspekce nezná. Na místě byla ověřena funkčnost brzd, které byly v pořádku „Nicméně bude ještě provedena komisionální zkouška, aby se zjistil technický stav vlaku,“ řekl Drápal.

Ve středu ráno, krátce před devátou hodinou se v Havlíčkově Brodě srazily dvě lokomotivy, resp. posunovaný díl s nákladním vlakem. „V důsledku této mimořádné události došlo ke srážce posunového dílu a nákladního vlaku. Ani jeden vlak přitom nevykolejil. Celkově byly na místě nehody škody odhadnuty na více 1,5 milionu korun,“ řekl Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce.

Škoda na lokomotivě slovenského dopravce ZSSK činí v tomto případě 570 tisíc korun, a 930 tisíc korun na lokomotivě ČD Cargo. Obě události Drážní inspekce bude vyšetřovat současně, ačkoliv se jedná o škodu způsobenou zahraničnímu dopravci.

Drážní inspekce se na Vysočině zabývá také případem jízdy vlaku bez strojvedoucího ve Velkém Meziříčí na Žďársku z 19. února. Ve vlaku tou dobou bylo 11 cestujících, nikomu se nic nestalo. „Na závěry je ještě brzy, věc se stále vyšetřuje,“ řekl Drápal. Už dříve uvedl, že vlak měl technické problémy, kvůli nimž strojvedoucí vyšel vlaku, aby se je pokusil opravit. Následně se vlak samovolně rozjel. Zastavil sám po několikakilometrové jízdě. Psali jsme zde: Vlak bez strojvedoucího s cestujícími ujel několik kilometrů. Zastavil pak ve sklonu tratě, nikomu se nic nestalo

SOUVISLOSTI  Expres do Mnichova projel v Ejpovicích návěst zakazující jízdu. Zastavil čtyřicet metrů od protijedoucího vlaku

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na