O technickém řešení vysokorychlostní tratě mezi Prahou a Drážďany se rozhodne ve druhé polovině roku. Po schůzce ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) s jeho saským protějškem Martinem Duligem o tom informovalo ministerstvo dopravy. Ministři řešili také propojení železnice mezi Rumburkem a Seifhennersdorfem.

„Nová vysokorychlostní trať do Drážďan patří mezi prioritní spojení, po jejím dokončení se zkrátí cesta z Prahy do Drážďan na jednu hodinu a současně odvede část dopravy z dlouhodobě přetížené trati v údolí Labe,“ uvedl Ťok. Součástí plánované tratě je také 26 kilometrů dlouhý tunel přes Krušné hory, jeho technické parametry v současnosti řeší Správa železniční dopravní cesty společně s Deutsche Bahn.

Ministři dopravy dnes spolu hovořili také o vybudování nového čtyřkilometrového přeshraničního spojení mezi Rumburkem a Seifhennersdorfem. V jeho rámci by se spojila dnešní trať z Děčína vedoucí přes Sebnitz do Rumburka s tratí Varnsdorf-Zittau-Liberec.

Kromě železnice Ťok se saským ministrem dopravy řešili rovněž možnost vybudování silničního spojení mezi Lobendavou na Děčínsku a Neustadtem. Nyní je na trase pouze turistická stezka, která je pro automobily uzavřena. Sasko se chystá prozkoumat ekonomickou náročnost projektu.

Stavba vysokorychlostní trati Praha-Drážďany vyjde podle současných odhadů na zhruba pět miliard eur (129 miliard korun). Výstavba má podle dosavadních plánů začít kolem roku 2030. Ministerstvo dopravy si od ní vedle zrychlení spojení slibuje také uvolnění přetížení konvenční tratě v údolí Labe.

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na