V Ejspovickém tunelu srazil vlak šestnáctiletou dívku
Tragédii v Ejpovickém tunelu stále vyšetřují kriminalisté i odborníci. Technologie za desítky milionů nejspíš selhala. Foto: SŽDC

V Ejpovickém tunelu vlak srazil dívku i přes moderní zabezpečení. Jak se to mohlo stát, zjišťují nejen policejní vyšetřovatelé, ale také železničáři. První výsledky by mohli mít v prvním lednovém týdnu.

Kriminalisté a železničáři zjišťují, proč v nejmoderněji zabezpečeném tunelu v Česku zemřela dívka. Rychlík ji srazil v sobotu večer. V nedávno zprovozněném Ejpovickém tunelu jsou přitom kamery a laserový systém, který zaznamená i pohyb lišky.

Mladá žena na Plzeňsku vstoupila do železničního tunelu. Smetl ji podle všeho Západní expres

Technologie za desítky miliůnů korun nejspíš nebyla tak zcela v provozu jak původně projektant při předávání díla uváděl. Otázkou tak zůstává, zda vůbec potřebná technologie která v případě zaběhnutí zvěře či vstupu osoby do jednoho ze dvou tubusů tunelu, dokáže provoz ovlivnit.

Součástí zabezpečení je laserový systém s kamerami, který dokáže zachytit i malý pohyb v tubusech. Asi šestnáctiletá dívka vešla do pravé tunelové roury ze Zábělské ulice v Plzni na Doubravce a přes všechna zabezpečení dokázala dojít až do čtvrtiny víc než čtyřkilometrového tunelu, kde ji srazil vlak. Jak se to mohlo stát, zatím není jasné.

„Tento monitorovací systém pro nás spravuje externí firma, která bude vyhodnocovat inkriminovanou dobu,“ shrnul současný stav vyšetřování Pavel Tesař ze Správy železniční dopravní cesty.

A jasno ve věci stále nemají ani vyšetřovatelé z řad policistů. Podle policie není záhadou jen to, jak dokázala dívka dojít v tunelu tak daleko, aniž by ji zaznamenala ostraha a bezpečnostní systém, ale i samotný fakt, že se vůbec do tunelu dostala.

Selhal nejspíš také dozor obsluhy kamerového systému

Narušení monitorovaného prostoru tunelu vyhodnocují dispečeři. Návěstidly mohou zastavit provoz a volat hasiče či policii. Kamery jsou i u osmi propojek tubusů a mají při mimořádné události monitorovat přesun lidí z jednoho tunelu do druhého.

SOUVISLOSTI  Nahlášení výbušniny ve vlaku Leo Express, zpozdilo v neděli večer všechny vlaky v obou směrech

Podle Správy železniční dopravní cesty by mohly být bližší informace k okolnostem tragédie k dispozici za několik dní, kdy budou vyhodnocena data z čidel a kamer. Zabezpečovací a kamerový systém Ejpovického tunelu je ve zkušebním provozu. Žádnou poruchu ale zatím nikdo nehlásil.

Tunel s dvěma tubusy začal částečně fungovat už v polovině listopadu, plný provoz byl spuštěn v prosinci. Jízda vlaků po trati mezi Plzní a Prahou se díky němu zkrátila zhruba o deset minut.

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na