A to přímo užší ložiskové domky a jejich upevnění k rámu vozu. Z produkce Roco toho mám opravdu hodně, převážně původní vozy G, Z a F. Postupně při jejich upravování zde čas od času něco uvedu jako TIP k přepracování. U tohoto vozu jsem nechal původní číslování od výrobce které ani nehodlám předělávat.

01

Kompletně upravené ložiskové domky – patina „umazání“ není ještě kompletní

Mám jinak kompletně zhotovený foto-návod ohledně patinace tohoto vozu, pokud někdo budete mít zájem tak z toho udělám článek a nebo mohu poslat na e-mail. Nic složitého to není, stříkací pistole s redukováním tlaku a barvy, Humbrol a Revell barvy, hadříky, štětec a pigment rzy – toť vše!

Model nemá zatím povrchovou úpravu krycím lakem, nevím zatím jaký vhodný použít. Jako první jsem spáchal „Úprava rozvoru vozu Gm39 od f.Roco“ kterého hlavní patinace ještě čeká. Ozvalo se Vás několik e-mailem – ohledně jak první úpravy tak i této další. Do článku zahrnu i několik hlavních informací od Vás s ohledem na tento Gmms 60 ke kterému se vrátím ještě jednou v dohledné době a dokončím již započatou patinaci celé skříně a podvozků včetně – tam bych také vybral některé maily a rozebral otázky a návrhy od ostatních.

Roco napodobil opravdu věrohodně ložiskové domky včetně ostatních detailů. Každopádně zde nejsou osy pro uchycení jehlových dvojkolí – ložiskový domek má v modelovém provedení pouze zalepený a obracený jehlan v kterém je usazený oboustranný jehlan dvojkolí! Pozdějí se při výrobě a odezvě zákazníků od této varianty upustilo! Držák náprav je s mezerou k brzdícím špalkům cca. 3 mm. kde toto místo lze upravit pod 1 mm. Nezbývá nic jiného než model kompletně rozmontovat a pusti se do úprav. Rozhodně není vhodné toto realizovat bez typového výkresu nebo nafocených skutečných vozů. V několika verzích jezdil i pod ČSD a s původním značením.

SOUVISLOSTI  Stavba lokomotivy 180 DB velikosti "0"

Nosič nárazníků byl u verze z výroby (2001) jako samostatný díl – zde již jako celek s rámem vozu

02

Z vnitřního držáku náprav bude potřeba upravit: vzdálenost brzdových čelistí od kol, nosič nárazníků (zde se zruší celistvost na rám vozu samotného) dále použití nových dvojkolí kde je možno využít i RP25 ap. Ze spodní části nad místem brzdových čelistí se vrtákem o průměru 0,8 mm. navrtá do rámu vozu asi 2 mm. hluboká zdířka! Při tomto vrtání ale dejte pozor aby Vám vrták zbytečně neprojel skrz rám do vnitřního prostoru – špatně pak bude přiléhat skříň vozu k rámu. Mě se to u jednoho navrtání povedlo ale dalo se to ještě zachránit. Vrtat budete na držáku náprav a prostor pro vrtání budete mít 3,5 mm. což není na vrták 0,8 mm. zrovna mnoho. Dále budeme potřebovat kousky polystyrenu v přesných rozměrech 104,5 x 22,6 mm. lze použít i destičky Evergreen. Tímto postupem dosáhneme také lepšího vystužení vozové skříně.

Prodloužením nosiče nárazníků nezískáváme žádnou jinou a lepší schopnost jízdy vozu ale pouze věrohodné provedení dle skutečného vozu. Když jsem model celkově rozmontoval, tak mě napadlo že by bylo více než vhodně taktéž nahradit celou podlahu která je u Roco celkem odfláknutá. Podlahu jsem neudělal z jednoho kusu ale hned 3x 29,3 mm. po 15 mm do šířky obrysu vozu. To celé jsem natrvalo zalepil do rámu – později už nebude potřeba něco demontovat, závaží lze libovolně vlepit do interiéru skříně. Vše jsem lepil 2 složkovým lepidlem. Dále bude použita kulisa krátkého spřáhla. Jinak mezi čepy a dvojkolím je 0,75 mm. vlepená další destička hned za ložiskovým domkem který byl zcela přepracován.

SOUVISLOSTI  OBRAZEM: ICE BR 407 poprvé v nezkrácené verzi od firmy Fleischmann

03

04

Zde již kompletně přesazené ložiskové domky s drobnou úpravou a přemístěním brzdových čelistí

05

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here