PRAHA – Právní oddělení národního dopravce České dráhy bude mít nejspíš v následujících týdnech značně pilné období. Ukázalo se, že vlak ve kterém zůstalo uvězněno několik stovek cestujících, bylo možné zabezpečit minimálně přísunem potravin i balené vody po cestě, která se u vlaku nacházela. Ačkoliv dispečer ČD o vlaku a počtu cestujících věděl, žádné opatření dispečink neposkytl. Přitom v Ostravě se díky integrovanému záchrannému systému cestující z vlaku Hutník podařilo vyprostit.

VLAK LANDEK JAKO EXTRÉM, SKONČÍ NEJSPÍŠ SÉRIÍ TRESTNÍCH OZNÁMENÍ

Landek tak paradoxně byl vlak, který ve svých útrobách uvěznil řadu cestujících, tedy od kojence po sedmdesátileté seniory. Cestující nyní zvažují trestní oznámení, dráhy ale oponují, že v případě živelných a další kalamit, nejsou schopny v takovém rozsahu v jakém vlaky provozují, zabezpečit pro každého jednotlivce relevantní náhradu dopravy, případně speciální požadavky. Což skutečně řada cestujících z vlaku chápe, nicméně laxnost dispečinku Českých drah je katastrofální, a do značné míry dopravce i poškozuje.

Dráhy dnes přiznávají, že problém je skutečně značný, a na zákaznické linky se nebylo možné dovolat. V krizovém dni tak zůstalo uvězněno ve vlacích na 48000 cestujících po celé zemi. Dopravce rozdá na 100000 cestovních poukázek v hodnotě 100 korun, vydal také na 19500 tzv. „zpožděnek“, a chystá se i na další individuální odškodnění svých cestujících.

{snippet 101}

HYSTERIE SOUKROMÝCH DOPRAVCŮ SE NEKONALA

Tentokrát se mimořádné dopravní omezení na železnici, z minulosti i povodňové, obešlo bez zbytečných excesů představitelů soukromých dopravců, kteří často kritizují České dráhy i za mnohdy banální a běžné provozní komplikace na železnici. Mimo klasická PR do médií, se letošní železniční kalamita obešla bez zranění a zbytečných ztrátách na životech.

RegioJet si vypomáhal zapůjčením motorových lokomotiv od soukromých dopravců nákladní vozby. Celkem tak na vlacích žlutého dopravce bylo možné spatřit hned několik lokomotiv, které jindy shledáte pouze na přepravě uhlí, chemie a nebo jako záložní lokomotivy postávající po celé republice v mnoha stanicích. Leo Express pak část svých spojů nahradil autobusy externí firmy.

{snippet 100}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments