Správa železnic dokončila v Letohradě na Orlickoústecku modernizaci stanice. Stála jednu miliardu korun bez DPH. Práce začaly loni v březnu a zahrnovaly i výstavbu podchodu pod kolejištěm, uvedli zástupci společnosti. Investice bude hrazená také z EU, přispěje na ni až 755 milionů korun.
Přestavba železniční stanice zvýšila kapacitu dopravní cesty, snížila hluk od projíždějících vlaků a zvýšila rychlost z 50 až 70 kilometrů na 80 kilometrů za hodinu. Rekonstruované je i kolejiště a trolejové vedení.
„Dokončení rekonstrukce stanice nám umožnilo zapojit do dálkového řízení z dispečinku na pražské Balabence provoz na celé trati z Ústí nad Orlicí do Lichkova,“ řekl generální ředitel SŽ Jiří Svoboda.
Ve stanici je nové ostrovní nástupiště a dvě jednostranná nástupiště. Pod stanicí vede podchod a přístup k vlakům je bezbariérový. Lidé se sníženou pohyblivostí a rodiče s kočárky mohou využít výtahy. Stanice je vybavená novým kamerovým a informačním systémem.
U nádraží vznikla parkovací místa a rekonstruováno bylo i několik železničních přejezdů. Tři mají závory a další dva ve směru na Žamberk nově zabezpečují světelné výstražníky.
Letohrad leží na trati 024 Ústí nad Orlicí – Lichkov – Międzylesie. Ve městě se kříží s tratí 021 Týniště nad Orlicí – Častolovice – Doudleby nad Orlicí – Letohrad.