V Ústeckém kraji znovu hrozí, že v některých oblastech nevyjedou linkové autobusy. Jeden z dopravců oznámil, že nemá peníze na další provoz. Kraj proto poptává náhradní autobusy a vyzývá dotyčnou společnost BusLine, aby plnila své závazky. Ústeckému kraji tak s dopravcem ze Semil dochází trpělivost. Už v posledním výběrovém řízení na zajištění dopravní obslužnosti, dal kraj přednost firmě AKV (Autobusy Karlovy Vary).

Linkovou autobusovou dopravu zajišťují pro Ústecký kraj čtyři dopravci. Po loňské krizi v dopravě způsobené vládním nařízením zvýšit platy řidičům tři firmy oznámily, že předčasně ukončí desetiletou smlouvu. “Jeden z dopravců chce jezdit až do vypršení smlouvy a další mají postupně skončit. BusLine měl končit k pololetí příštího roku.

Pokuta 5 milionů korun denně

Na jaře se změnil majitel firmy, kterým se stala Autobusová doprava Podbořany, její jednatel nám nyní oznámil, že mu máme finančně pomoci, pokud se tak nestane, přestane provozovat dopravu k 26. červenci,” uvedl náměstek pro dopravu Jaroslav Komínek.

Ústecký kraj plánuje vlastního autobusového dopravce. Se soukromníky chce definitivně skončit

BusLine zajišťuje podle smlouvy dopravu na Děčínsku, Litoměřicku, v části Lounska, v okolí Vejprt a na Ústecku. Firma podle Komínka žádá, aby kraj zrušil smlouvu a zadal znovu zakázku přímo už s vyšším objemem peněz za ujetý kilometr. “Rada se jednomyslně usnesla, že nepřidá společnosti BusLine, ale vyzývá firmu, aby plnila svůj závazek,” uvedl Komínek. Pokud se firma rozhodne, že skončí ze dne na den, hrozí jí podle náměstka sankce za neplnění závazku pět milionů korun denně.

Arriva hledá řidiče na sociálních sítích, a cílí hlavně na ženy. Aktuálně dopravce postrádá 150 řidičů

Jít vlastní cestou, podle kraje jediné schůdné řešení

Pokud by přestaly ze dne na den jezdit někde autobusy, kraj není schopen je okamžitě nahradit. “Poptáváme autobusy u jiných dopravců a spolupracujeme s městy, která provozují MHD. Krajská dopravní společnost by si v případě potřeby pronajala autobusy na dobu, než bude mít vlastní,” řekl Komínek.

SOUVISLOSTI  Ústecký kraj si předběžně vybral pro elektrifikované tratě RegioJet. Záruky na požadovaná vozidla nedostal

Hořovice a Beroun chtějí změnu dopravce. Arriva má akutní nedostatek řidičů, a vynechává spoje

Tendr na koupi zhruba 230 vozů už kraj vypsal. Na pořízení si Dopravní společnost Ústeckého kraje podle Komínka vezme úvěr do miliardy korun, celkové náklady jsou zhruba 1,4 miliardy korun. Musí to však ještě schválit zastupitelé.

Soutěž na operativní leasing na 46 autobusů zrušil kraji Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ústecký kraj podává proti rozhodnutí rozklad.

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na