Ve vysokých mrazech mají problémy hlavně motorové lokomotivy. Zamrzne voda v topení i nafta ve filtrech

0

Zhruba 20 poruch denně ve vysokých mrazech,mají dopravci na železnici u převážně motorové trakce. V mrazech zamrzne voda na chlazení motorů i topení, v palivových filtrech zamrzne i nafta. Mezi závady patří třeba problémy se zanášením palivových filtrů u motorových vlaků nebo zamrzání dveří a voda na toaletách.

“Kvůli vysokým mrazům mohou vznikat největší komplikace s vodním hospodářstvím, protože pokud voda ve vagonu zamrzne, tak roztrhá nádrže a není možné je dlouhodobě, tedy než se opraví, používat,” uvedla mluvčí. Starší vagony vodu automaticky vypustí a pokud stojí odstavené na mrazu, bez možnosti topení a následného plnění, musí jezdit dočasně bez vody.

Většina vozidel je moderního typu s uzavřeným WC, tedy jak s nádrží na čistou vodou, tak na splaškovou. Tato vozidla musí být prakticky trvale, tedy i při odstavení, temperována, aby voda nezamrzla. Při nočních teplotách až kolem 20 stupňů pod nulou, jsou ohroženy i rozvody vody v kolejištích.

Vánoce v dobách parního provozu u ČSD. Desítky lidí hlídající oheň na parních lokomotivách

“Kvůli mrazům přizpůsobujeme právě předtápěcí doby vozů. Běžná doba je 90 minut, ale v závislosti na teplotě mohou být prodlouženy i nad 170 minut,” informovala Bezuchová. Dieselové lokomotivy ČD přes zimu používají takzvanou zimní naftu, do níž se v případě silných mrazů přidají aditiva.

K tepelné pohodě mohou podle Bezuchové v současných mrazech přispět sami cestující, když za sebou zavřou dveře. Moderní vlaky mají většinou dveře, které se za chvíli sami automaticky zavřou, ale cestující může tuto dobu ještě výrazně zkrátit. “Týká se to například souprav CityElefant, ale také RegioPanterů a podobně,” upřesnila mluvčí.

Vánoce v dobách parního provozu u ČSD. Desítky lidí hlídající oheň na parních lokomotivách

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na