Nákladní dopravce ČD Cargo, který je dceřinou společností Českých drah, odebere celkem 15 interoperabilních lokomotiv pro své mezinárodní spoje. Firma musí na požadavky zákazníků reagovat, a proto koncem minulého roku došlo k rozhodnutí o nákupu zcela nového typu lokomotiv, nikoliv však z Plzně.

Cargo má v současné době v provozu už dva tyto stroje s označením 001 a 002. Do konce roku pak odebere od výrobce Siemens další 3 lokomotivy. O stroje se nyní zajímají i České dráhy, které po sérii peripetií se škodováckou lokomotivou řady 380 Emil Zátopek, uvažují zatím o operativním leasingu s tím, že po deseti letech bude možné lokomotivy odkoupit do svého vlastnictví. Dráhy přitom nemají už tolik času, od prosince musí nasadit na své vlaky Praha – Hamburk stroj, který bude celou trasu projíždět bez přepřahu v Drážďanech.

První ohlasy z vedení Českých drah naznačují, že dráhy v současné době vyjednávají s několika Pool pronajímateli lokomotiv v Evropě, favoritem bude právě Vectron, případně některý typ lokomotiv Bombardier a Alstom. Vectron má v Česku lepší pozici, především pak díky dostupnému servisu v případě ohlášené poruchy, ale i dálkový monitoring provozu všech součástí uvnitř strojovny.

Nákladní dopravce ČD Cargo chce zatím 10 až 15 strojů, reálný plán pro uspokojení všech požadavků zákazníků, končí na počtu mezi 20 až 30 lokomotiv, na ně ale zatím nemá peníze a vše bude tak v pozici pozdějšího vyjednávání. Operativní prostor nových lokomotiv ČD Cargo nebude malý, budou tahat těžké nákladní vlaky mezi Německem a Slovenskem, na mimořádných výkonech pak mohou v rámci spolupráce nákladních dopravců, operovat v Maďarsku, Slovinsku, Rakousku, nebo také v Rumunsku, kde nyní expanduje Deutsche Bahn Schenker.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments