Problematika lokomotiv řady 380 z Plzně jen tak nekončí, a nově si technické nedostatky s vibracemi u podvozků a rámu celého stroje, přehazuje Škoda a České dráhy jako horký brambor. Dopravce tak musí řešit náhradu těchto lokomotiv za jiné, chce si je najmout. Národní dopravce si bude muset vybrat mezi novinkami které za posledních pět let uvedla do provozu řada známých výrobců. Lokomotiva z Plzně se do Německa v brzké době na pravidelném vlaku nepodívá, a DBNetz odmítá díky vibracím rámu a podvozků, povolení pro rychlost 200km v hodině udělit.

{loadmodule mod_banners,Banner 468 x 60}

{loadmodule mod_bw_social_share,BW Social Share}

Taurus legenda, a TRAXX III. generace

České dráhy proto musí jednat rychle. Od prosince totiž musí jejich stroje vyjet na spojích mezi Prahou a Hamburkem, což je linka kterou ČD a Deutche Bahn budou provozovat společně, vznikla rozlomením vozebního ramene Vídeň – Praha – Hamburk v Praze. Na Evropském železničním trhu je v současné době k dispozici řada lokomotiv, pro které je využití spíše náhodné. Dopravce tak bude vybírat mezi legendární lokomotivou Taurus, která je dodnes poměrně velkým fenoménem, a umožňuje provoz až 200km v hodině, což České dráhy potřebují.

Dále nejspíš další místo ve výběru zaujmou lokomotivy TRAXX třetí generace, které jsou dle přání zákazníka modifikovatelné pro rychlosti od 140 do 200km rychlostí. Cena těchto strojů ale značně převyšuje již nevyráběné lokomotivy Taurus od firmy Siemens. Ve stejné cenové relaci nabízí stejný výrobce i nástupce Tauruse, lokomotivu Vectron.

Pro České dráhy bude nájem nových lokomotiv klíčový, vyřeší tak dva problémy najednou. Firma Siemens dodala pro Českého dopravce i jednotky railjet, které operují na lince mezi Prahou a Vídní, a doposud Siemens odmítá zpřístupnit komunikační protokol těchto vlaků pro lokomotivy z Plzně. Psali jsme zde: Jednotky Railjet jsou již plně majetkem Českých drah. Dopravce nemá stále přístup ke komunikačnímu protokolu

Ze smlouvy která zatím neexistuje, bude nejspíš umožněn po ukončení desetiletého nájmu, odběr všech lokomotiv do svého vlastnictví pod České dráhy, podobně tak nakupovalo lokomotivy TRAXX pro nákladní vlaky SBB Cargo, které tento typ strojů potřeboval pro expanzi v Itálii. Po uplynutí této doby, SBB Cargo vyplatilo na dvě desítky lokomotiv TRAXX první a druhé generace. Český dopravce má pro desetiletý kontrakt připravenu jednu miliardu korun, a dráhy tak obdrží deset lokomotiv ve formě outsourcingu. Více zde: Dráhy najmou desítku lokomotiv pro linku do Hamburku. Škoda míří na východ

{loadmodule mod_banners,Banner 480 x 300}

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na