PRAHA, BRNO – Po více jak čtyřiceti letech končí legendární vlak Vindobona, ten nově nahradí zcela nové vlaky Railjet Českých drah. Do Vídně tak klasické vozy již jezdit nebudou, všechny spoje budou v taktu dvou hodin, vypravovat ČD ve spolupráci s ÖBB.

Legendární vlak Vindobona končí. V provozu byla od roku 1957

Rakousko je i nadále s Německem pro ČD jednou z nejdůležitějších zemí pro mezinárodní vlakové spoje. Ačkoliv se s Railjety počítalo na spojích do Budapešti, dráhy zaměřují své aktivity už jen na Rakousko. Začátkem listopadu navíc tyto jednotky dopravce testoval i na Slovensku, kam nově od neděle začne jezdit SuperCity Pendolino z Prahy do Košic, a právě Railjety mají být vhodnou alternativou i zde.

Vindobona tak v sobotu (13. prosince) vyjela na svojí pravidelnou trasu naposledy. Díky nákupům nových vlaků Railjet, došlo prakticky i k rozlomení vazebního ramene mezi Rakouskem a Německem v Praze. Nově tak cestující budou mít pražské hlavní nádraží pro hlavní přestupy mezi vlaky z těchto zemí. Denně se tak jedná o několik stovek cestujících.

Od neděle také začíná pravidelný provoz nového nádraží ve Vídni, kam všechny spoje Railjet od Prahy budou pravidelně zajíždět, případně zde končit. První ranní spoj Railjet ÖBB z tohoto nádraží vyjel dnes ráno v 5:55 hod. do Grazu, čímž předznamenal zahájení provozu tohoto mnohamiliardového projektu.

{snippet 100}

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na