KLERIK A ŽELEZNICE | Nedělní canc, který vydal na portále Reflex.cz extravagantní klerik v boji za marihuanu Jiří X. Doležal (dále jen JXD) v článku: Čistý horor a reklamace u Českých drah, připomíná tak trochu psaní filmové recenzentky Mirky Spáčilové z portálu iDNES.cz. Doporučujeme svým čtenářům portálu Firenet.cz k přečtení: KOMENTÁŘ: Když filmový recenzent píše články o železnici.

FOTOGRAFIE | JIŘÍ X. DOLEŽAL VÁS VÍTÁ V SOMÁLSKU | GUARDIAN

JXD nemyslel jistě nic ve zlém duchu. Objektivita a kontext vytržený tak trochu z reality přenáší čtenáře do pocitu autosugesce, kdy autor článku JXD vyloženě parafrázuje a přirovnává České dráhy na úroveň dopravy Somálska nebo zemí Afrického kontinentu v souvislé rovině. Článek plný blábolů a nesmyslů v duchu kritiky národního dopravce není na domácí scéně u řady internetových periodik ničím neobvyklým.

Marihuana, novinaření a cesta do Somálska

V podobném hávu psal do změny svého vedení i portál iDNES.cz na adresu žlutého dopravce RegioJet Radima Jančury vkladném duchu klasických PR článků skryté a zaplacené reklamy. Komplikace s provozem žlutých vlaků ale tentokrát vynecháme. V obecné rovině je trnem v oku JXD je reklamační lhůta na dobu ve které mají České dráhy vracet své jízdné. Technické nedostatky které jsou u oddělení které vyřizuje „vratky“ jízdného svým zákazníkům z celé země, vyřizuje omezený počet lidí. Dopravce od Nového roku ale slibuje jeho posílení a větší pružnost s vyřzováním vrácení jízdného zákazníkům.

Přirovnání k Somálsku je tak trochu opět býkovina na kterou jsme u novináře JXD nuceně navyknutí! Jako každý internetový e-shop má systém „vratek“ na zbož a objednávky – předně má ale i kouzelný text podobný Všeobecným obchodním podmínkám. Tento text asi novinář a klerik marihuany na České scéně nejspíš sám neznal a proto ta kritika z jeho strany. Ono totiž neznamená že co má soukromý subjekt, musí být automaticky uplatnitelné u subjektu druhého, třetího a čtvrtého.

Jiří X. Doležal proto napsal článek skutečně plný zavádějících a zcestných argumentů, kdy se čtenář z klerikova myšlenek musí automaticky přenést do úrovně přepravy osob v svrchovaném státu jménem Somálsko.

Doležal versus České dráhy

České dráhy mají na vyřízení vyžadané reklamace na vrácení jízdného 90 dnů. To je termín, do kterého mají jízdné skutečně připsat zpět na účet zákazníka. Pravidlem ovšem je realita, kdy se jízdné na účtě objeví do jednoho až dvou týdnů. Novinář který se rozpačitě dotazuje sám sebe, „jak je možné že to trvá tak dlouho?“ sám pak dostává relevantní odpovědi na zákaznické lince dopravce. Sám inteligentní JXD volal na zákaznickou linku dopravce kde se sutečně dozvěděl, že jízdné se mu vrátí do třech týdnů – dopravce jej tedy vrací tak do 12 dnů, konkurence má dobu na vrácení pokaždé jinou. RegioJet vrací jízdné do 7, 14 nebo 21 dnů. Někdy se musí jeho zákazníci i přpomínat, kdy jim dopravce např. nepřipsal zpět kredit na zákaznickou kartu v podobě vráceného jízdného.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/expres/objev-dne/1821-vitejte-v-somalsku-aneb-jiri-x-dolezal-pise-o-zeleznici{/qrcodegenerator}

JXD se tedy od operátora na telefonní lince skutečně dozvěděl že termín 90 dnů, tedy konec ledna 2014, je termínem čistě krajním a zavedený v tzv. Obchodních podmínkách ve vztahu dopravce a cestujícího. Pan Doležal se tedy podivuje nad věcmi kterým sám nerozumí a které si i na zákaznické lince potrvdil. Canc, který sepsal před nedělním obědem je opět značně zavádějící, zcestný a skutečně nevyvážený. Jsme přece na úrovni Somálska, kde kouření marihuany a požívání psychotropních lehkých a tvrdých drog není trestné. Somálsko z úvodu našeho článku skutečně není svrchovaným státem.. jak si JXD skutečně asi myslí.

Někdy by pan JXD měl nechat doznít účinky omamných látek ve svém těle, než začne psát o věcech kterým nerozumí a které mu jsou záhy polopaticky vysvětleny samotným dopravcem. Spadl tak do kategorie neznalé novinářky jakým byla také z úvodu článku odkazem vedená filmová recenzentka Mirka Spáčilová píšící o želenici..

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments