Vrácení zboží, a tedy i odspoupení od smlouvy, umožňuje řada domácích prodejců podle zákona.Někteří dokonce i 3 měsíce od zakoupení. Těch ale najdete velmi málo.

Možnost vrátit či vyměnit nevhodný vánoční dárek nabízí stále víc prodejců, většinou to umožňují do poloviny ledna. Zboží musí zůstat nenošené, nepoškozené a v původním obalu. Obchody tuto službu nabízí nad rámec svých zákonných povinností. V případě nákupu zboží přes internet je možné jej ze zákona vrátit do 14 dnů bez uvedení důvodu.

Na e-shopu Mall.cz lze dárky, které se nesetkaly se zájmem obdarovaného, vrátit bez udání důvodu do 15. ledna. „Tato akce platí pro nákupy uskutečněné od 1. listopadu. Ve stejném termínu zároveň lidé vyřídí také drobné reklamace do 1 000 korun, kdy obratem vadné zboží vyměníme za nové, nebo vrátíme peníze,“ uvedla mluvčí Táňa Lálová. Kasa.cz umožňuje výměnu do 13. ledna.

Řada modelářských eshopů nabízí možnost vrátit zakoupené zboží, liší se to ale kraj od kraje. Pražské prodejny jsou většinou shodně ochotné zboží přijmout. Na dotaz prodejce v Pzni a v Českých Budějovicích už tolik ochoty nečekejte. Lépe jsou na tom už jen lokální prodejci napříč Českem. Velmi ochotní jsou v prodejnách na Moravě, nejvíce pak v Brně.

Možností je i chargeback

Evropské spotřebitelské centrum (ESC) uvádí, že pokud internetový obchod objednané zboží zaplacené kartou nedoručil a nechce vrátit peníze, spotřebitelům může pomoci nástroj zvaný chargeback. Klient při něm žádá vrácení peněz na kartu a podává reklamaci u své banky, nikoliv u obchodníka.

„Spotřebitel nemá na chargeback právní nárok, ale zkušenost ESC ukazuje, že banky ho často provádějí pro své klienty dobrovolně. Někdy tak činí i v případě dodání zcela jiného než objednaného zboží. Dobré je žádost doplnit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s prodejcem,“ uvedl Ondřej Tichota z ESC. Při platbě převodem tato možnost neexistuje.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments