NEBEZPEČÍ NA KOLEJÍCH | Ačkoliv je přecházení kolejí zakázáno, striktní dodržování nikdo v Česku nekontroluje. Přitom poslední pokuty za nepovolené přecházení kolejí udělovala Železniční policie ještě v roce 1989. Později represivní složka drah byla rozpuštěna pro nepotřebnost.

Jen za první měsíc tohoto roku došlo k 33 střetům vlaku s člověkem, při tak hrozivě vypadajícím čísle nakonec svému životu podlehlo 22 osob. Jedná se o nejtragičtější měsíc v novodobé historii České železnice. Lidé stále více riskují, nahrává jim k tomu i velká benevolence z případného postihu. Ten, je za určitého předpokladu naprosto neúčinný – uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Drážní inspekce již první den letošního roku evidovala ve svých statistikách tři usmrcené a jedno vážné zranění v důsledku střetu vlaku s osobou, čímž se tento den zapsal do statistik Drážní inspekce jako nejtragičtější první den roku od vzniku Drážní inspekce. Ačkoliv dalších pět dní se na železnici obdobná nehoda neudála, tak celkový součet všech střetů vlaku s osobou v lednu se zastavil na čísle 33, což je o 94 procent více než v roce 2013.

Leden 2014 válcuje smutné statistiky usmrcených osob

Statisticky tak v lednu vyšla více než jedna nehoda na jeden den, a to Drážní inspekce letos evidovala celkem 10 dní bez střetu vlaku s osobou. V lednu inspekce zaznamenala i historicky nejvyšší počet usmrcených, kterých bylo bez nehod na železničních přejezdech, celkem 22, tedy o sedm více než za stejné období loňského roku. Současně se pětinásobně zvýšil počet zraněných, a to z loňských dvou na letošních deset.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1902-za-leden-zemrelo-pri-stretu-vlaku-s-clovekem-22-osob-lide-stale-vice-riskuji{/qrcodegenerator}

Inspektoři neustále upozorňují na nebezpečí, které vzniká v souvislosti s pohybem v blízkosti železnice, s tím, že zastavit mnohatunové kolosy na několika málo metrech je nemožné. Brzdná dráha vlaku může být až jeden kilometr a rozpoznat pohybující se osobu na takovou vzdálenost je pro strojvedoucí i za ideálních podmínek téměř nemožné. Již v minulosti připravila Drážní inspekce řadu preventivních kampaní, aby varovala dospělé i děti před riziky, které jim hrozí.

Preventivní kampaně míří především na základní a střední školy. Paradoxně ale nejvíce usmrcených osob po střetu s vlakem, jsou lidé vyššího věku. Správa železniční dopravní cesty má vypracovanou celou řadu koncepcí, jak nebezpečné a nevyhovující přejezdy zmodernizovat. Peníze může v budoucnu čerpat jak od státu, tak i z dotací Unie.

{snippet 101}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments