Až v další sérii trestních oznámení, pokračuje spor hejtmana Jihočeského kraje Jiřího Zimoly s Radimem Jančurou. Spor se vede o pravidelně upravované spoje soukromého dopravce RegioJet vždy v době, kdy začíná jakákoliv úprava jízdních řádů. Autobusy RegioJet tak opakovaně upravují své jízdní řády tak, aby docházelo k dřívějším odjezdům žlutých spojů, před odjezdy těch krajem placených, a tedy i z veřejných financí.

Krajskému odboru dopravy se totiž tato aktivita ze strany soukromého dopravce nelíbí, proto přepravu v úseku České Budějovice – Český Krumlov Jančurovi nepovolil. Pro RegioJet je ale cílová destinace linky Praha – Český Krumlov ale klíčová, v letní i zimní sezóně je o ní velký zájem ze strany zahraničních turistů. Kraj nicméně vydal prohlášení, že není proti jakékoliv konkurenci mezi dopravci, i s vlivem na spoje jím placené, rozhodně ale není možné tolerovat upravování jízdních řádů do časové osy tak, aby docházelo k záměrnému překrývání spojů.

RegioJet je přitom tímto stylem chování v tlaku na ostatní dopravce pověstný, a v řadě krajů se tyto praktiky více či méně opakují. Opakovaně tak dochází ke kanibalizaci spojů jiných dopravců, i když zrovna cestující nevyhledávají konkrétního dopravce. Jančura tak stejným stylem zlikvidoval i konkurenci firmy Asiana, která jezdila z Prahy do Brna, případně z Prahy do Karlových Varů.

Za kanibalizaci a podnákladové ceny jízdného, firma od soudu “odjela” s více jak 5 milióny korun na pokutách, Asiana pak uvedla, že plánuje k soudu dostat i linku do Karlových Varů, kde bude požadovat 21 milionů korun za záměrnou likvidaci ze strany nově nastupující konkurence autobusů Student Agency (dnes RegioJet).

Případ z Jihočeského kraje je o to paradoxní, že i zde RegioJet postupuje zcela shodně, jako tomu bylo v nedávno soudem probíraných kauzách. Radim Jančura tak na Jiřího Zimolu podal trestní oznámení. Sám Zimola pak udělal to samé jen s tím dodatkem, že se Radim Jančura snažil ovlivnit licenční řízení o přidělení linky právě z krajského města do České Krumlova. Zimola tuto aktivitu označil za provokaci, neboť sám licenční řízení ovlivnit ze své pozice jakkoliv nemůže.

Zakázání přepravy mezi jmenovanými městy je odůvodněno hlavně tím, že kraji jde o obsluhu všech zastávek mezi oběma městy, tedy spoji, které kraj platí z veřejných peněz. Stížnost tak ze strany Radima Jančury bude řešit i magistrát hlavního města Prahy, který licenci na linku z Prahy do Českého Krumlova udělil. V případě jakéhokoliv rozhodnutí ze strany magistrátu, nejsou pro Jihočeský kraj závazné.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments